شناسهٔ خبر: 67464739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

موکب‌داران خوزستانی سفیران سلامت اربعین در عراق هستند

گردهمایی بزرگ مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق با هدف اراهی آموزش‌های بهداشتی و تاکید بر حفظ بهداشت و سلامت زایران در ایام اربعین، در اهواز برگزار شد. گردهمایی بزرگ مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق با هدف اراهی آموزش‌های بهداشتی و تاکید بر حفظ بهداشت و سلامت زایران در ایام اربعین، در اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، مهرداد شریفی امروز دوشنبه 11 تیر ماه در گردهمایی بزرگ مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق با بیان اینکه موکب‌داران، سفیران سلامت ایران در عراق هستند، بر لزوم رعایت نکات بهداشتی در ارائه خدمات به زایران اربعین تاکید کرد.

او ضمن اشاره به فصل گرما و همزمانی آن با پیک دوم بیماری‌های روده‌ای، خواستار توجه ویژه موکب‌داران به حفظ بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا شد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به مواردی از قبیل رعایت بهداشت فردی، رعایت بهداشت مواد غذایی، رعایت بهداشت محیط، استفاده از آب آشامیدنی سالم، استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد و حفظ بهداشت سرویس‌های بهداشتی را از جمله نکات مهم بهداشتی دانست.

شریفی توضیح داد: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک در صورت لزوم، عدم تماس دست با چشم، بینی و دهان، تهیه مواد غذایی از منابع معتبر، نگهداری مواد غذایی در یخچال یا فریزر، پخت کامل غذا، جدا کردن مواد غذایی خام از پخته، عدم مصرف غذای مانده، شست‌وشوی سطوح و ظروف با مواد شوینده، جمع‌آوری و دفع صحیح زباله‌ها، کنترل حشرات و جوندگان، استفاده از آب بطری یا آب تصفیه‌ شده و عدم نوشیدن آب از منابع غیر مجاز در حفظ بهداشت و سلامت زایران در ایام اربعین بسیار حایز اهمیت است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان از موکب‌داران خواست تا با رعایت دقیق نکات بهداشتی، در حفظ سلامت زایران اربعین و ارایه خدمات مطلوب به آن‌ها کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما