شناسهٔ خبر: 67463869 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازار تاریخی اراک شناسنامه این شهر است

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه بازار تاریخی اراک هویت و شناسنامه این شهر است، گفت: شهرداری اراک به صورت ویژه در مسئله بازار پای کار آمده و اداره اوقاف، میراث فرهنگی و کسبه و هیئت امنای بازار هم در کنار ما هستند و قرار است در کنار هم کار بزرگی برای شهر اراک انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی صبح امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیا بازار تاریخی اراک اظهار کرد: با همت شهرداری، استانداری، فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و اداره اوقاف و تمام ذی‌نفعان که در این زمینه فعال بوده‌اند، یک اتفاق خوب در سطح شهر اراک رقم خورده است.

وی افزود: این اتفاق میسر نمی‌شد مگر اینکه یک هم دلی و انسجام خوب ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه بازار تاریخی اراک هویت و شناسنامه این شهر است، تصریح کرد: امید می‌رود در راستای حفظ و نگهداری این اثر ارزشمند و فاخر و برای مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده آن با خرد جمعی و تشریک مساعی و حمایت چند دستگاه و اجرای شهرداری اراک شاهد نتایج خوبی باشیم.

قربانی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی اراک در این موضوع پای کار آمده‌اند، اضافه کرد: شهرداری اراک به صورت ویژه در مسئله بازار پای کار آمده و اداره اوقاف، میراث فرهنگی و کسبه و هیئت امنای بازار هم در کنار ما هستند و قرار است در کنار هم کار بزرگی برای شهر اراک انجام شود.

وی تاکید کرد: از تمام این افراد تقاضا داریم که با همین همت ابتدای کار تا پایان کار با تمام توان همکاری کنند تا بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: امید می‌رود یک اتفاق مهم برای ایران و جامعه اسلامی در انتخابات پیش رو به وقوع بپیوندد.

قربانی اظهار کرد: ما باید با حفظ انسجام و درایت و بصیرت در راستای مسیری که آیت الله رئیسی برای کشور عزیزمان ایران و جامعه اسلامی رقم زده‌اند را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: از مردم شریف اراک تقاضا داریم با یک وحدت و انسجام در انتخابات پیش رو حضور یابند تا یک برگ زرین بر کتاب افتخارات انقلاب اسلامی اضافه کنیم.

به گزارش ایمنا، با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دفتر انجمن خیرین میراث فرهنگی استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

بازار تاریخی اراک شناسنامه این شهر است

نظر شما