شناسهٔ خبر: 67463241 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

داستانک مضامین فرهنگی را در کمترین زمان به خواننده منتقل می‌... -

اقتصاد ایران: اصفهان - یک نویسنده اصفهانی گفت: داستان کوتاه و داستانک قابلیت نشر سریع در فضای مجازی را دارد و مضامین فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی را در کمترین زمان ممکن به خواننده منتقل کند.

صاحب‌خبر -

محمدحسن مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اثرات توجه به ادبیات و کتابخوانی برای تربیت کودکان اظهار کرد: این امر ریشه در کلام وحی و کتب آسمانی نظیر قرآن دارد و علوم روانشناختی نیز امروز از داستان‌درمانی به‌عنوان یک رویکرد موثر برای حل مشکلات خلقی و رفتاری جامعه استفاده می‌کنند.

وی به همذات‌پنداری به‌عنوان یک رکن مهم در قالب ادبی داستان اشاره کرد و افزود: مخاطبان در هنگام مواجهه با داستان، خود را به جای شخصیت‌های داستانی قرار داده و با مسائل و چالش‌های داستانی دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو در حل مشکلات فردی و اجتماعی توانایی بیشتری کسب کرده و به مهارت حل مساله و مدیریت فشارهای روانی دست می‌یابند.

نویسنده مجموعه‌های داستانی «از شما چه پنهان» و «تب برف» با بیان اینکه ذائقه مخاطبان امروزی، دریافت محصولات کوتاه و ساندویچی است، اظهار کرد: داستان کوتاه و داستانک به عنوان قالب‌های ادبی جدیدی که قابلیت نشر سریع در فضای مجازی را دارد، می‌تواند در تولید محتوا مورد توجه قرار گرفته و مضامین فرهنگی، اجتماعی و روانشناختی را در کمترین زمان ممکن به خواننده منتقل کند.

مردانی مجموعه داستانی «از شما چه پنهان» را یکی از کتاب‌های داستانی مورد اقبال در سال‌های گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: در این اثر، تجارب حاصل از ۵ سال فعالیت مشاوره‌ای در موضوعات خانوادگی و اجتماعی در قالب داستان‌های کوتاهِ کوتاه ارائه شده و برخی از داستان‌های آن، در جشنواره‌های ادبی رتبه‌های برتر ملی را کسب کرده است.

وی همچنین از کتاب «تب برف» به‌عنوان مجموعه‌ای غنی با بیش از ده رتبه برتر ملی در حوزه داستان‌نویسی یاد نمود و افزود: این کتاب در قالب داستان‌های ۳ تا ۵ هزار کلمه‌ای، مخاطبان را با مضامین مختلف فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی آشنا کرده و نثری ساده، صمیمانه و گیرا دارد که با حسِ تعلیق و شگفتانه‌های داستانی جذابی همراه شده است.

این داستان‌نویس، کتاب را بهترین ابزار برای اوقات فراغت تابستان معرفی کرد و یادآور شد: کودکان، نوجوانان و والدینی که کتاب می‌خوانند در زندگی روزانه، پخته‌تر و سنجیده‌تر عمل می‌کنند و در کسب موفیقت‌های شغلی و خانوادگی و مواجهه با دشواری‌های زندگی توفیق بیشتری به دست می‌آورند.

نظر شما