شناسهٔ خبر: 67462917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بهره برداری از پل افتخاری در زمستان | مسیرهای جایگزین مشخص شد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی پل افتخاری در اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، این طرح با اتصال بلوار اوشان به خیابان پور ابتهاج در محله دارآباد، شمالی‌ترین بخش بزرگراه امام علی(ع) را از بن بست خارج می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین؛ مهدی صداقتی درباره عملیات احداث پل خیابان افتخاری بر روی شمالی‌ترین بخش بزرگراه امام علی(ع) گفت: با هدف تسهیل دسترسی‌های محلی، پروژه مذکور اواسط دهه ۹۰ توسط شهرداری منطقه ۱ آغاز شد و به دلیل مواجهه با معارضین ملکی و در حالی که پیشرفت عملیات اجرایی آن به مرز ۴۰ درصد رسیده بود، متوقف شد.

او با اشاره به انتقال این پروژه به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: عملیات اجرایی پل افتخاری از اردیبهشت‌ماه امسال در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، از سرگرفته شده تا با اتصال بلوار اوشان به خیابان پورابتهاج در محله دارآباد، شمالی‌ترین بخش بزرگراه امام علی(ع) از بن بست موجود خارج شود.

صداقتی تکمیل پل خیابان افتخاری، اجرای رمپ راست‌گرد بزرگراه امام علی(ع) (خیابان افتخاری) به بلوار اوشان (مژدی) و اجرای زیرگذر چپ‌گرد بلوار اوشان به خیابان افتخاری را از بخش‌های مختلف این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: خاکبرداری در ۲ جبهه «ادامه شیبراهه شرقی پل افتخاری» و «رمپ راستگرد بزرگراه امام علی(ع) به بلوار اوشان» در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، وجود دو معارض ملکی از مهمترین موانع احداث پل افتخاری به شمار می‌آید و در صورت رفع به موقع آنها، این پل به همراه مجموعه دسترسی‌های طراحی شده زمستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، پل خیابان افتخاری به طول ۲۹۰ متر و عرض ۱۹ متر به صورت رفت و برگشت طراحی شده و هر باند شامل دو خط عبوری و یک مسیر پیاده‌رو است. یک ردیف ستون میانی، ۲ کوله و تیرهای فلزی عرشه این پل قبلا اجرا شده است.

بهره برداری از پل افتخاری در زمستان | مسیرهای جایگزین مشخص شد

مسیر جایگزین برای احداث این پروژه مشخص شد

بخش شمالی بزرگراه امام علی (ع) به سمت بلوار ۳۵ متری شهید افتخاری و محله دارآباد به منظور تکمیل پل شهدای دارآباد، تا اطلاع ثانوی مسدود و محور جایگزین اعلام شد.

سید مهدی صباغ شهردار این منطقه گفت: پل تقاطع غیر هم سطح خیابان ۳۵ متری شهید افتخاری با بزرگراه امام علی (ع) که به نام شهدای دارآباد مزین شده است به مدت ۷ سال به صورت نیمه کاره رها شده بود که در دوره جدید مدیریت شهری با تملک آخرین معارض ملکی توسط شهرداری منطقه یک، وارد فاز تکمیل شد.

او افزود: معارضین این پروژه شامل ۵ پلاک معارض بود که چهار پلاک آن در سال ۱۴۰۱ به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و سال گذشته ملکی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با توافق نهایی مالک توسط منطقه یک، تملک شد که هزینه کل تملک های اجرای این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان بود.

شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: جهت تکمیل این پل و تجهیز کارگاه نیاز به بسته شدن بخش شمالی محور جنوب به شمال بزرگراه امام علی (ع) به بلوار ۳۵ متری شهید افتخاری بود که این اقدام با هماهنگی پلیس راهور از روز یکشنبه ۱۰ تیر ماه انجام و مسیر جایگزین اعلام شد.

صباغ تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای دسترسی به بلوار ۳۵ متری شهید افتخاری و محله دارآباد از بلوار اوشان وارد صحرای غربی و سپس بلوار ۳۵ متری شوند.

گفتنی است پل شهدای دارآباد در تقاطع بلوار اوشان و خیابان صحرا به عنوان بخشی از طرح‌های ترافیک شرق منطقه یک توسط سازمان مهندسی شهرداری تهران در حال اجراست.

نظر شما