شناسهٔ خبر: 67462639 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فخاری: تشکیل سازمان ایمنی کشوری باید در دستور کار قرار گیرد

استاندار تهران گفت: آتش نشانان جان و مال و امید مردم را نجات می دهند که برای انجام بهتر مأموریت‌هایشان نیازمند تشکیل سازمان ایمنی کشوری و تأمین تجهیزات هستیم. استاندار تهران گفت: آتش نشانان جان و مال و امید مردم را نجات می دهند که برای انجام بهتر مأموریت‌هایشان نیازمند تشکیل سازمان ایمنی کشوری و تأمین تجهیزات هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، علیرضا فخاری استاندار تهران در ششمین همایش آتش نشانی و ایمنی شهری گفت: از همه شما برای شرکت در انتخابات و اثبات جمهوری اسلامی ایران در دنیا، تشکر می کنم. همچنین از آتش نشانان که با فدا کردن جان خود، جان دیگران را بدون منت نجات می دهند؛ تقدیر می کنم. 

استاندار تهران ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه ای که منجر به کاهش حوادث می شود بر کسی پوشیده نیست اما این نقش را باید در سطح عامه جامعه پررنگ تر ببینیم. من معتقدم آموزش خود ایمنی باید از مدارس ابتدایی آغاز شود.

فخاری گفت: همه ما در هر شرایطی سعی می‌کنیم جان خود را حفظ کنیم. همه جامعه شناسان معتقدند اولین نیاز بشر امنیت است که اگر تأمین شود باعث تداوم زندگی می شود. بنابراین ما می توانیم ایمنی را در آموزش ها ارائه بدهیم.

وی افزود: مهم نیست در کجا و چه سنی این آموزش ها داده شود اما مهم این است که محتوای موثری در جامعه تکثیر پیدا کند تا کمتر شاهد حوادث باشیم.

استاندار تهران ادامه داد: فهم و درک مشترک از هر موضوعی مهم است که باید همه افراد و دستگاه ها در زمینه ایمنی مورد بررسی قرار دهند. 

فخاری گفت: دوستان آتش نشان وقتی همه امیدها سلب می شود حضور پیدا می کنند و امنیت را فراهم می کنند.در یک محیطی که جان و مال در خطر است و بحرانی رخ داده است، ترمیم محیط و افراد بر عهده شما آتش نشانان است زیرا افراد آسیب دیده باید از هر نظر ترمیم شوند چون مشکلات مادی و روانی زیادی را برای افراد ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه نجات، یک عنصر حیات بخش است اما حیات بخشی شما آتش نشانان فراتر از آتش است که با یک شعله آتش این اقدام شروع می شود، گفت: من شما را فقط برای اطفای حریق نمی بینم بلکه در آواربرداری، غرق شدگی، تصادفات و...نیز شما نقش پررنگ دارید. شما علاوه بر جان، مال، انگیزه و امید افراد را نجات می دهید که بسیار اهمیت دارد.

استاندار تهران افزود: نقص برخی قوانین باعث می شود نتوانیم ماموریت های خودمان را انجام دهیم که این مسئله باید حل شود. همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز باید تامین شود تا در این زمینه دیگر وجود نداشته باشد. در سراسر کشور و حتی کوچکترین آبادی‌ها نیز نباید در زمینه ایمنی کمبود داشته باشند.

استاندار تهران اظهار کرد: باید یک سازمان واحد در زمینه آتش و ایمنی ایجاد شود تا در شرایط مختلف بتواند امکانات تجهیزات آموزش نیروها نظارت های ایمنی و.... را انجام دهد. 

فخاری گفت: در دستور کار داریم که از مواد اطفای حریق بهتر، تجهیزات به روزتر و ... که شرکت های دانش بنیان داخلی تولید می‌کنند استفاده کنیم؛ اما در  این زمینه نیازمند مدیریت واحد هستیم. 

وی خطاب به مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران افزود: من معقتدم دقت نظر مجددی در بازنگری قوانین داشته باشید که جایگاه مورد نظر آتش نشانان تضمین شود و امکانات نیز تامین شود. 

 انتهای پیام/

نظر شما