شناسهٔ خبر: 67462549 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پس از گذشت بیش از ۱۰ سال؛

احیاءواحد پرورش شترمرغ روستای سردارآباد

واحد پرورش شترمرغ بخش خصوصی در روستای سردارآباد کبودراهنگ که بیس از ۱۰ سال راکد بود با کمک بنیاد علوی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مزرعه پرورش شترمرغ امیر جوادی در روستای سردارآباد کبودراهنگ با سرمایه گذاری اولیه ۱۰ میلیارد تومانی راه اندازی شد اما به علت رکود بازار بیش از ۱۰ سال بود که تعطیل شده بود که با کمک ۴ میلیارد ۵۰۰ میلیون ریالی بنیاد علوی احیا شد.

در شهرستان کبودراهنگ ۳۳ واحد صنعتی طیور وجود دارد که از این تعداد ۲۷ واحد فعال و ۶ واحد تعطیل است.

در این واحد تولیدی برای ۳ نفر اشتغالزایی هم انجام شده است که در واحدهای طیور شهرستان برای بیش از ۹۰ نفر شغل ایجاد شده است.

از مزایای پرورش شترمرغ رشد سریع و مقاوم با بیماری ها و استفاده از همه اجزای شترمرغ از قبیل تخم و گوش و پر آن است، همچنین گوشت شترمرغ در مقایسه با بقیه گوشت ها پروتیین بالا و کلسترول پایینی دارد.

این کارآفرین گوشت شترمرغ تولیدی را در بازار استان عرضه می کند.

آقای جوادی برای تکمیل ظرفیت واحد تولیدی خود دست یاری را به سمت مسئولان دراز کرده است.

در یک سال اخیر بنیاد علوی، از ۱۳۵ طرح تولیدی در شهرستان کبودراهنگ با اعطای بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار حمایت کرده است.

<div id="video-display-embed-code_11272296"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4273136/11272296?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما