شناسهٔ خبر: 67462263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اهتمام سازمان قضایی پیشگیری از وقوع جرم است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی، اهتمام این سازمان را پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: در این بازدیدها، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند و این نظارت‌های منظم موجب شده است کمترین جرم در نیروهای مسلح رخ دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، همت محمدی صبح امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد پرونده دادگاه‌ها و تجدید نظر این سازمان صفر است اظهار کرد: به طور اختصاصی و ویژه دادگاه سازمان قضائی به جرایم نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی سه‌هزار و ۸۳۸ نفر کادر و سربازان وظیفه، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی با بیان اینکه ۷۰ درصد جرایم نیروهای مسلح حداکثر ظرف سه تا پنج روز رسیدگی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از جرایمی از قبیل تیراندازی، مسائل مالی و جعل اسناد باشد، بین یک تا سه ماه رسیدگی می‌شود.

همت اهتمام این سازمان را پیشگیری از وقوع جرم دانست و ادامه داد: نیروهای مسلحی که قصد سو استفاده از موقعیتی را داشته باشد، بلافاصله با آن‌ها برخورد می‌شود، سرعت عمل و دقت نظر از خصوصیات سازمان قضا است.

وی ادامه داد: از دو سال گذشته با افزایش حقوق سربازان، فرار از خدمت سربازان با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی اضافه کرد: افزایش مزایای سربازان مرزبانی‌ها، موجب کاهش وقوع جرم در میان آنها شده است‌.

محمدی از اجرایی شدن طرح فرار از سنگر خبر داد و گفت: در این طرح سربازانی که مرتکب فرار از خدمت شده‌اند، اگر در هفته قوه قضائیه خود را معرفی کنند، با تخفیف مواجه شده و ممکن است با تعلیق مجازات روبرو شوند.

وی ادامه داد: در صورت سوءاستفاده هرکدام از نیروهای مسلح از جایگاه خود، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان مرکزی تاکید کرد: بررسی جرم‌های حوزه خدمتی پرسنلی که کمتر از پنج سال از بازنشستگی آن‌ها گذشته شده و جرایم امنیتی نیروها و نگهبانان مسلح در زمینه استفاده از سلاح، در صلاحیت این سازمان است.

محمدی از بازدید دادستان و دادیار ناظر به صورت منظم از زندان خبر داد و اضافه کرد: رئیس سازمان هر سه ماه یک بار و قضات دادگاه هر شش ماه یک بار به طور منظم از زندان‌ها بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی حضور دارند، این نظارت‌های منظم موجب شده است کمترین جرم در نیروهای مسلح رخ دهد.

نظر شما