شناسهٔ خبر: 67461411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

پیشرفت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوشمندسازی

صاحب‌خبر -

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوشمندسازی خبر داد.

پیشرفت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوشمندسازی
تین نیوز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ و خدمات ارائه شده در غرفه وزارتخانه از پیشرفت ۵۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوشمندسازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در جریان بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از سالن ۲۷ (دستگاه های دولتی) و غرفه وزارت راه و شهرسازی و خدمات ارائه شده همچون سامانه پنجره واحد خدمات هوشمند، سامانه خودنویس و سامانه املاک و اسکان بازید کرد.

وی در جریان این بازدید گفت: با توجه به اینکه عمده خدمات بر بستر فاوا انجام می شود از این رو وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از دستگاه های حیاتی کشور با خدمات گسترده در این حوزه پیش گام است.

غفاری افزود: وزارت راه و شهرسازی با صدور ۱۲۷ مجوز الکترونیک جزو یکی از دستگاه های مهم در حوزه دولت الکترونیک است. همچنین ۹۵ درصد از ۲۰۰ هزار درخواست مجوز از وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف و ۱۱۰ هزار مجوز صادر شده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از طریق سامانه پنجره واحد نیز ۲۵۳ خدمت شناسه دار در حوزه راه و شهرسازی به متقاضیان ارائه می شود.

غفاری یادآور شد: در حوزه هوشمندسازی نسبت به تعهدات و تکالیف، وزارت راه و شهرسازی از پیشرفت خوبی برخوردار است. به طوری که تعهد این وزارتخانه در سال گذشته دستیابی به پیشرفت ۲۰ درصد بوده است، اما تا پایان سال به بیش از ۵۰ درصد رسید. لذا در صورتی که سایر بخش ها همکاری لازم را داشته باشند، تکالیفی که تا پایان ۱۴۰۳ بر عهده این وزارتخانه قرار دارد بسیار زودتر از موعد مقرر به سرانجام می رسد.

وی ادامه داد: تعداد مجموعه خدمات الکترونیک وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل و مسکن بسیار زیاد و از مزایای متعددی برخوردار است و از جمله آن ها می توان به سامانه خودنویس اشاره کرد، که نه تنها منجر به حذف واسطه ها شده بلکه در متوسط قیمت ها نیز تاثیر گذار بوده است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: غرفه وزارت راه و شهرسازی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ فرصت خوبی است سؤالات و پیشنهادات خود در رابطه با سامانه های این وزارتخانه را با کارشناسان مستقر در غرفه در میان بگذارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما