شناسهٔ خبر: 67460488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید ۵۰۰۰ تن کلزا از کشاورزان قزوینی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون، ۵۰۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون پنج هزار تن کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است که میزان کل خرید کلزا در سال گذشته در استان چهار هزار و ۶۰۰ تن بوده و این در حالی است که هنوز خرید تضمینی کلزا در سال جاری به اتمام نرسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از شش هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود. البته این میزان کلزا توسط پنج مرکز خرید بخش خصوصی و تعاونی در سطح شهرستان‌های آبیک، البرز، بویین‌زهرا و تاکستان خریداری شده است. در ضمن سال جاری محصول کلزا در سطح ۳۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان قابل برداشت است.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری برای پنج کارخانه صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحدهای تولیدی دو هزار و ۵۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ریال از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزینه شده که با راه اندازی این واحدها زمینه اشتغال ۷۹ نفر در استان فراهم شده است.

عطایی ادامه داد: پروانه‌های بهره‌برداری در زمینه‌های بسته‌بندی خشکبار و دانه‌های آجیلی، خوراک دام و طیور، بسته‌بندی و فرآوری زیتون صادر شده است، همچنین طی همین مدت هفت فقره جواز تأسیس صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار و ۷۵۰ تن صادر کردیم.

نظر شما