شناسهٔ خبر: 67460083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مصباحی‌مقدم: نیروهای انقلاب و اصولگرا با تمام قوا به میدان بیایند

امیررضا قشقایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دور دوم انتخابات انتظار می‌رود اگر مشارکت مانند دور اول اتفاق بیفتد، آقای جلیلی پیروز انتخابات باشد؛ البته این موضوع به تلاش نیروهای انقلاب و اصولگرا بستگی دارد تا با تمام قوا به میدان بیایند و اجازه ندهند تجربه تلخ انتخابات سال ۹۲ اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با ایسنا درباره اجماع در جبهه انقلاب اظهار  کرد: شاید اگر در دور اول انتخابات میان نیروهای اصولگرا اجماع صورت می‌گرفت، انتخابات به دور دوم کشیده نمی‌شد. مجموعه آرای آقایان جلیلی و قالیباف به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد و این تحلیل ها نیز وجود داشت که اگر آقای قالیباف به نفع آقای جلیلی انصراف میداد، سبد آرای او به سبد آرای آقای جلیلی ریخته می‌شد.

مصباحی مقدم درباره میزان مشارکت در انتخابات بیان کرد: میزان مشارکت در دور اول انتخابات قابل قبول نبود؛ از سوی دیگر انتظار می‌رفت با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی و بدرقه تاریخی مردم در استان ها از ایشان، شاهد حضور چشمگیرتر انقلابیون در صحنه انتخابات باشیم. از سوی دیگر عملکرد شهید جمهور در این سه سال نیز به قدری خوب و کارآمد بود که مردم حضور خوبی در پای صندوق‌های رای داشته باشند. حضور جبهه اصلاحات در انتخابات نیز مهم بود و با حضور افرادی مثل آقای خاتمی و ظریف انتظار می رفت که بتوانند هواداران خود را پای صندوق ها رای بیاورند، اما گویا موفق نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در دور دوم انتخابات انتظار می‌رود اگر مشارکت مانند دور اول باشد، آقای جلیلی پیروز انتخابات شود؛ البته این موضوع به تلاش نیروهای انقلاب و اصولگرا بستگی دارد تا با تمام قوا به میدان بیایند و اجازه ندهند تجربه تلخ انتخابات سال ۹۲ اتفاق بیفتد؛ چرا که اینگونه مجدد کشور هشت سال به عقب باز میگردد و تورم و رکود اتفاق خواهد افتاد.

این فعال سیاسی در پایان گفت: لازم است تا فعالان عرصه انتخابات فعالیت های خود را در دور دوم انتخابات دو برابر کنند. متاسفانه هنوز خیلی از مردم متوجه نیستند که چرا باید در انتخابات شرکت کنند. درحالی که نظام جمهوری اسلامی به مردم متکی است و از سوی دیگر مردم اگر وارد عرصه انتخابات نشوند خودشان ضرر می‌کنند. موضوع دوم انتخاب درست و اصلح است که در کنار لزوم مشارکت در انتخابات، اهمیت بالایی دارد. بنابراین اگر خواهان تغییر هستیم مردم و نسل جوان باید پای صندوق ها بیایند و بهترین انتخاب را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما