شناسهٔ خبر: 67459507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

هدررفت آب در زنجان ۳۰ درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هدررفت آب در زنجان ۳۰ درصد است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محمدعلی نادرخانی امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت تقاضا به عنوان سیاست راهبردی شرکت آبفا برای تأمین آب شهروندان افزون بر کاهش هدررفت، مدیریت فشار شبکه توزیع و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در دستور کار قرار دارد که در کمک به حل مشکل کم‌آبی به‌ویژه در مناطق روستایی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: توسعه شبکه فاضلاب، نصب انشعابات و تولید بیشتر پساب در راستای بازچرخانی آب نیز از جمله اقداماتی است که در سال جدید با اولویت ویژه در دستور کار شرکت آبفای استان زنجان قرار خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: مدیریت دارایی‌های فیزیکی، اجرای با کیفیت پروژه‌ها و نگاه ویژه به تعمیر و نگهداری تأسیسات از جمله دیگر اولویت‌های سال جدید شرکت آب و فاضلاب استان زنجان است.

نادرخانی گفت: با وجود کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تأمین، بخش عمده‌ای از مشکل کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده است که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اصلاح رفتار مشترکان، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هدررفت آب در استان زنجان ۳۰ درصد است، گفت: ۱۹ درصد از این هدررفت ظاهری و سایر آن نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

نادرخانی خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون متر مکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی می‌توان به استمرار خدمات تأمین آب در زنجان کمک کرد.

وی گفت: طی این مدت میزان کاهش حوادث شهری نیز ۳ درصد و بیشترین کاهش در زمینه حوادث شبکه توزیع، خطوط انتقال و انشعابات رخ داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: در میان شهرستان‌های استان به ترتیب زنجان، ابهر و خرمدره شاهد بیشترین حوادث آب طی سه ماهه نخست سال جاری بودند.

نظر شما