شناسهٔ خبر: 67458362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر ورزش و جوانان:

وزارتخانه‌ها می‌توانند حامی فدراسیون‌های المپیکی شوند

وزیر ورزش و جوانان از احتمال تصویب طرحی برای حمایت وزارتخانه‌ها از رشته‌های المپیکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کیومرث هاشمی امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در پایان بازدید از فدراسیون تیراندازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از حضور ما در فدراسیون‌های المپیکی، گفتن خدا قوت به ورزشکاران و مدیران این فدراسیون‌ها است. طی در چند روز گذشته از فدراسیون‌های تیروکمان و وزنه‌برداری بازدید کردم و امروز نیز به فدراسیون کشتی خواهم رفت. در جریان این بازدیدها هم یک خسته نباشید به ورزشکاران المپیکی می‌گویم و هم در جریان تمرینات این تیم قرار خواهیم گرفت. ما تا کنون ۳۷ سهمیه کسب کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فدراسیون تیراندازی در کسب سهمیه پیشگام بود، افزود: به مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون خسته نباشید می‌گویم. این فدراسیون چهار سهمیه کسب کرده که سه سهمیه آن متعلق به بانوان است و یک سهمیه نیز برای نخستین بار کسب شد. محمد بیرانوند، ورزشکار نوجوان ما برای نخستین بار سهمیه رشته اهداف پروازی را کسب کرد. اقدامات بسیار خوبی در زمینه برگزاری اردوها انجام شده است و کمتر از ۲۵ روز دیگر ورزشکاران ما در پاریس به میدان خواهند رفت. امیدوارم کاروان ورزشی ایران با دست پر از فرانسه برگردد.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توانیم همچون دوره گذشته با طلا در تیراندازی شروع کنیم؟ گفت: در المپیک هر کاری شدنی است، البته پاسخ این سوال را باید کادر فنی بدهد. آنان به من گفتند که برخی بچه‌ها می‌توانند تا فینال المپیک بیایند و در فینال نیز رقابت بسیار سخت است.

هاشمی گفت: فدراسیون تیراندازی از لحاظ تجهیزات یکی از فدراسیون‌های مورد توجه ماست و شایسته این توجه است. اگر تجهیزات را از تیراندازی بگیرید، ورزشکاران نمی‌توانند کاری کنند. مجموعه ورزش کشور باید بیشتر حمایت کند و این حمایت‌ها حداقلی است. فدراسیون هم تلاش می‌کند و تلاش ما بر این است که این اتفاق بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان از ابتکار این وزارتخانه برای حامی دولتی خبر داد و گفت: طرحی در دستور کار قرار دادیم که وزارتخانه‌ها می‌توانند از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی، به عنوان حامی فدراسیون‌های مختلف معرفی شوند. این طرح پس از نهایی شدن باید در هیئت دولت تصویب شود. اگر چنین طرحی به سرانجام برسد ، هر وزارتخانه می‌تواند از یک یا دو رشته المپیکی حمایت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما