شناسهٔ خبر: 67457993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردرگمی سازمان ملل درباره اوضاع افغانستان

در سومین نشست دوحه، اعتراض‌های زیادی صورت گرفت و زنان و جامعه مدنی افغانستان از عملکرد سازمان ملل به شدت انتقاد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، سازمان ملل متحد که مدتی است در حوزه افغانستان دچار سردرگمی است با برگزاری نشست‌هایی در دوحه می‌خواهد اوضاع را مدیریت کند نشست‌های اول و دوم دوحه برای افغانستان بدون نتیجه پایان یافت و حکومت سرپرست افغانستان نیز در نشست دوم دوحه شرکت نکرد.

<div id="video-display-embed-code_11271088"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4272911/11271088?width=600&height=350"></script></div>

طالبان که مسئولیت حکومت سرپرست افغانستان را بر عهده دارد، اعلام کرد: از آنجا که ما نمایندگان افغانستان هستیم فقط آنها در این نشست دعوت شوند، اما سازمان ملل متحد آن را نپذیرفت و طالبان نیز در این نشست شرکت نکردند.

 

سازمان ملل متحد، اما در سومین دور نشست دوحه که به مدت دو روز از عصر روز گذشته در پشت در‌های بسته شروع شده است، نه تنها فقط طالبان را دعوت کرد بلکه هفته‌ها درباره موضوعات و برنامه این نشست با مقامات حکومت سرپرست افغانستان مذاکره کرد. در سومین نشست دوحه، اعتراض‌های زیادی نیز صورت گرفت و زنان و جامعه مدنی افغانستان از عملکرد سازمان ملل به شدت انتقاد کردند.

مردم افغانستان معتقدند سازمان ملل متحد با برگزاری چنین نشست هایی، اهداف آمریکا را برای افغانستان دنبال می‌کند.

 

 

 

اظهارات:

گوترش- دبیر کل سازمان ملل
ذبیح الله مجاهد-سرپرست هیات اعزامی حکومت سرپرست افغانستان به نشست دوحه
حکیمی- کارشناس مسائل سیاسی

نظر شما