شناسهٔ خبر: 67457881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰۸ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار گرفتند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: طی هزار روز فعالیت دولت رئیس جمهور شهید بیش از ۳۰۸ هزار نفر از مردم ساکن در شهر‌ها و روستا‌های این استان از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

علیرضا قاسمی" از طرح جهاد آبرسانی به روستا‌ها به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: حدود سه هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح استان اجرا شده که بخش اعظم آن مربوط به این طرح است، معادل روزی سه کیلومتر لوله‌گذاری در استانی پهناور که کار بزرگی است.

وی افزود: با مجموع روستا‌هایی که به تازگی به شبکه آب متصل شدند، ۴۳۰ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفتند، علاوه بر این تنش آبی ۵۳۶ روستا و ۶ شهر استان نیز برطرف شد و با احداث دو واحد تصفیه‌خانه در مجتمع‌های روستایی جنوب استان بیش از ۴۵۰ روستای شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند از آب باکیفیت بهره‌مند شدند.

 به گفته وی، ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهری استان از خدمات آبرسانی و ۱۰۰ هزار نفر در شهر‌های جنوبی و شمالی استان از خدمات فاضلاب بهره‌مند شدند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نگاه دولت به رفع مشکلات زیرساختی این استان را ویژه دانست و از رشد ۱۲ برابری اعتبارات خبر داد و افزود: در پی حمایت‌های صورت گرفته طرح بزرگ تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و آب‌شیرین‌کن این طرح ماندگار به نام شهدای خدمت نامگذاری شد.

 قاسمی ادامه داد: این طرح با فرض حذف منابع آبی چاه‌نیمه و در پی بدعهدی کشور افغانستان در تامین حق‌آبه ایران از هیرمند به اجرا درآمد. 

 وی در ادامه از انعقاد قرارداد واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زابل به عنوان دیگر اقدام مهم نام برد و اظهار کرد: مبادله قرارداد واگذاری پساب زابل به شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی برای مدت ۱۵ سال منعقد شده است.

وی، رشد شاخص بهره‌مندی از خدمات فاضلاب طی این مدت را دو درصد اعلام و افزود: سه ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر‌های کنارک، چابهار و زابل نیز احداث شده است و پیش‌بینی می‌شود با نصب انشعابات جدید جمعیت شهری بهره‌مند از خدمات فاضلاب به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

 

نظر شما