شناسهٔ خبر: 67457850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از خدمت رئیس جمهور شهید

صدرنشینی اصفهان در احیای واحد‌های تولیدی در کشور

در دولت سیزدهم با احیای ۵۳۰ واحد کلان اقتصادی در اصفهان، این استان صدرنشین احیای واحد‌های تولیدی در کشور شد.

صاحب‌خبر -

اصفهان صدرنشین احیای واحد‌های تولیدی در کشور است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ استاندار اصفهان با اشاره به برخی دستاورد‌های شاخص ۳۳ ماهه خدمت دولت مردمی در حوزه اقتصاد گفت: در این مدت با توجه ویژه و تاکید رئیس جمهور شهید بر احیای واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های راکد، توانستیم ۵۳۰ واحد کلان را از رکود خارج و فعال کنیم و صدرنشینی اصفهان در احیای واحد‌های تولید کشور را رقم بزنیم.
سید رضا مرتضوی با بیان اینکه از جمله این موارد کارخانه پلی اکریل و شرکت DMT بود، افزود: تولید انواع نخ و الیاف پلی‌استر، انواع الیاف اکریلیک شامل الیاف اکریلیک فرشیو پتویی از جمله محصولات تولیدی این واحد است که در سال‌های گذشته دچار بحران و توقف فعالیت شده بود.
وی افزود: کارخانه پلی اکریل با حمایت دولت توانست بدهی‌های خود را تعیین تکلیف کند و با تثبیت اشتغال دو هزار و ۲۰۰ کارگر فعالیت خود را با جدیت دنبال می‌کند.
مرتضوی ادامه داد: همچنین در طول دو سال و نیم گذشته با برنامه ریزی‌های اجرا شده، شاهد صعود ۱۸ رتبه‌ای اصفهان در شاخص بهبود کسب و کار نیز بودیم.
مرتضوی افزایش ۱۵ برابری درآمد‌های گمرکی و رشد ۳۸ درصدی ارزش صادرات را از دیگر دستاورد‌های شاخص ۳۳ ماهه خدمت دولت مردمی آیت الله رئیسی دانست و گفت: در همین مدت زمان ۱۹ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شد.
وی با اشاره به اهمیت حمایت از مشاغل خانگی و ایجاد تسهیلات لازم در این ارتباط گفت: راه اندازی سه هزار و ۲۰۰ شغل خانگی در طول دو سال و نیم از جمله افتخار‌های دولت مردمی است.
استاندار اصفهان آغاز عملیات احداث دهکده لجستیک اصفهان را از دیگر اقدامات شاخص دولت دانست و افزود: حوزه گردشگری نیز در دولت شهید رئیسی بسیار مورد اهمیت بود و ما شاهد بهره برداری از ۲۴۰ تأسیسات گردشگری در استان اصفهان در سه سال گذشته بودیم.
وی گفت: پیش از این دولت، تنها ۹ کاروانسرا در استان اصفهان به ثبت جهانی رسیده بود؛ نمونه بارز توجه دولت به حوزه گردشگری استان اصفهان ثبت جهانی هشت کارونسرا در مدت کوتاه، دو سال و نیم بود که تعداد کاروانسر‌های ثبت شده اصفهان را به ۱۷ مورد افزایش داد.
استاندار اصفهان همچنین به طرح عظیم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و طرح تأمین آب اصفهان از منابع درون استان، اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها موجب تأمین آب شرب و صنعت اصفهان خواهد شد و سهمیه آب زاینده رود نیز به کشاورزان باز خواهد گشت.
وی گفت: علیات اجرایی مرحله نخست طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در ۲۴ نقطه با حضور ۱۴ پیمانکار در حال تکمیل است.
مرتضوی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی مرحله دوم طرح انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان، هفتم مهر سال ۱۴۰۲ با حضور شهید رئیسی آغاز شد، ادامه داد: ۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این طرح به اصفهان انتقال داده می‌شود، این طرح از مهم‌ترین خدمات رئیس جمهور شهید به مردم اصفهان است که امیدواریم زودتر به بهره برداری نهایی برسد.

نظر شما