شناسهٔ خبر: 67457673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مروری کوتاه بر زندگینامه سردار شهید «مهدی وحیدی»

سردار «مهدی وحیدی» در سال ۱۳۳۸ در شهرستان آشخانه متولد شد و سرانجام اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سردار «مهدی وحیدی» فرزند رضا در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهرستان آشخانه متولد شد و از همان دوران کودکی و نوجوانی روح اسلامی، معنوی و خداپرستی بر ضمیر باطنش حکومت می‌کرد.

وحیدی دوران تحصیل خود را تا سوم راهنمایی در آشخانه و دوره متوسطه را در بجنورد گذراند و در این دوران که مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی بود، شجاعانه به مبارزه با مظاهر طاغوت پرداخت.

مهدی برای اولین بار در سال ۱۳۵۹ در جهاد مقدس علیه کفار بعثی شرکت کرد و پس از آن بارها در جبهه نبرد اسلامیان علیه کفار حضور پیدا کرد.

وی در عملیات‌های مختلف بطور مکرر شرکت داشت و همیشه نیروهای تحت فرماندهی او در نوک پیکان حملات قوای اسلام، سینه لشکریان کفر را می‌شکافت. او خیلی به امام عشق می ورزید و کلام امام را همیشه آویزه گوش قرار می‌داد. چون حضرت امام خمینی جبهه را دانشگاه معرفت و خودسازی خوانده بود. وی عامل به گفتار امام و مرادش بود، به حضور در صحنه پیکار حق علیه باطل و در دانشگاه خداشناسی و خودشناسی عشق می‌ورزید.

سرانجام پس از ماه‌ها رشادت و دلاوری در میادین دفاع مقدس علیه مزدوران بعثی عراق در فرجامی خونین در ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون بر اثر اصابت تیر و ترکش خمپاره به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما