شناسهٔ خبر: 67457489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

مبارزه با ملخ در سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی

اعظم قهرمانی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ در سطح ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ملخ یک آفت عمومی بوده و مبارزه با آن توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد و هم اکنون زمان شروع فعالیت این آفت است و مبارزه با آن تا شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح مبارزه علیه این آفت در سال گذشته ۳۸۰۰ هکتار بود، افزود: کانون‌های این آفت در حال حاضر در بجنورد، شیروان و سملقان شناسایی شده اند اما با توجه به بارش‌های خوبی که طی امسال صورت گرفت شرایط مراتع بسیار مناسب بوده، در نتیجه ملخ های کمتری کانون خود را رها کرده و برای تغذیه به سوی مزارع می‌آیند.

رضایی در ارتباط با آفت زنگ زرد گندم نیز بیان کرد: شیوع بیماری زنگ زرد گندم در مزارع استان در کشور یک اتفاق نادر بود و شرایط اقیلمی و محیطی سبب شد تا این بیماری در مزارع گندم به شدت شیوع پیدا کند.

وی با بیان اینکه سطح مبارزه علیه این بیماری در سال گذشته ۵۰۰ هکتار بود، تصریح کرد: اما سطح مبارزه در سال جاری در مزارع گندم و جو به ۳۰ هزار هکتار رسید.

این مقام مسئول به سن گندم نیز اشاره کرد و گفت: سن گندم بیماری بومی در استان است که پیش بینی می‌کردیم میزان شیوع آن در سال زراعی جاری خیلی زیاد باشد اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲۳ هزار هکتار رسید که از این میزان ۱۶ هزار هکتار مربوط به مرحله مادری سن گندم و ۷۰۰۰ هکتار مرحله پورگی سن گندم است.

انتهای پیام

نظر شما