شناسهٔ خبر: 67457419 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایجاد ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار شغل در دولت سیزدهم

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت‌های قبلی برای نخستین بار تک رقمی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری رونق تولید، مهارت‌آموزی و اشتغال در دولت سیزدهم که امروز دوشنبه ۱۱ تیر برگزار شد، گفت: در سه ساله دولت سیزدهم، جمعیت شاغل و فعال افزایش یافت و جمعیت بیکار کمتر شد.

وی ادامه داد: شرایط محیط کسب و کار رو بهبود است و بازیگران اصلی کار و تولید شرایط بهتری دارند. 

کریمی بیرانوند گفت: در دولت شهید رئیسی ۲ میلیون و ۷۲۱ هزار شغل ایجاد شده است.

معاون وزیر کار با بیان اینکه ابتدای سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری ۹.۶ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۲ به ۸.۱ درصد رسید، گفت: اولین بار در تاریخ انقلاب است که نرخ بیکاری تک رقمی شد. میانگین نرخ بیکاری جمعیت ۱۹ تا ۲۴ سال از ۲۳.۶ در سال ۱۴۰۰ به ۲۱.۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید. 

کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان که کیفیت مشاغل را نشان می‌داد در دولت سیزدهم کاهشی و به ۱۱.۸ درصد و فاصله ۳.۷ با میانگین نرخ بیکاری کل رسید.

معاون وزیر کار در ادامه به راه اندازی سامانه جستجوی شغل در دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: سامانه جستجوی شغل یادگار مهم شهید رئیسی است که باعث شفافیت در بازار کار، نظارت بر عملکرد مراکز کاریابی و کاهش هزینه‌های جستجوی شغل شد.

وی افزود: بر اساس آمار رصد شده، تا کنون ۳۸۱ هزار نفر کارفرما به این سامانه مراجعه کرده اند و ۳۷۷ هزار فرصت شغلی بر روی سامانه توسط کارفرمایی‌ها ثبت شده است، همچنین ۴۱ هزار نفر از طریق این سامانه به کار گرفته شده اند.

بیرانوند با اشاره به جلسات شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم گفت: شهید رئیسی هر ۸ جلسه شورای عالی اشتغال را تا پایان خود درسطح رئیس جمهور شرکت کرد چرا که اشتغال برای ایشان مساله محوری مهمی بود.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حمایت‌های دولت از مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم با تسهیل در صدور مجوز‌ها باعث رونق مشاغل خانگی شد به طوری که در حال حاضر ۱۰ در صد از سهم مشاغل ایجادی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از نهاد‌های حمایتی که نقش مهمی در ایجاد اشتغال در بخش خرد و خانگی در میان مددجویان خود داشتند تشکر میکنیم. بیرانوند در پایان میانگین هزینه فرصت شغلی را در کشوربین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برشمرد.

نظر شما