شناسهٔ خبر: 67456971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید گندم در قصرشیرین ۸۸ درصد رشد داشته است

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: ۳۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته ۸۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

جبار خدامرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان قصرشیرین زیر کشت گندم بود که با اقدام به موقع و سمپاشی علیه بیماری های قارچی از جمله زنگ زرد گندم که باعث کاهش تولید می شود و همچنین با انجام اقدام های ترویجی برای پیشگیری از آتش سوزی در مزارع، حتی یک مورد خسارت به مزارع نداشتیم و شاهد افزایش تولید محصول در شهرستان بودیم.

وی اظهار کرد: امسال سه مرکز خرید تضمینی گندم در قصرشیرین کار خرید محصول را از کشاورزان شهرستان عهده دار بود و به منظور برداشت گندم نیز ۵۲ دستگاه کمباین در منطقه حضور داشتند که با تلاش و اقدام به موقع کشاورزان و نظارت کارشناسان و همکاری و تعامل کمیته برداشت و نهادهای نظامی و انتظامی شاهد اتمام عملیات برداشت بدون هرگونه خسارتی بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه بخشی از گندم تولیدی به صورت تضمینی خریداری و مابقی نیز توسط کشاورزان به صورت خود مصرفی استفاده می شود، ادامه داد: همچنین ۲ مرحله از مطالبات کشاورزان گندم کار نیز پرداخت شده و مراحل بعدی نیز با تامین اعتبار از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

خدامرادی اضافه کرد: همچنین آموزش های لازم به کشاورزان نیز ارائه شده تا از آتش زدن کاه و پسماند مزارع کشاورزی خودداری کنند.

هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

نظر شما