شناسهٔ خبر: 67456475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در قشم افتتاح شد+ فیلم

قشم - ایرنا - نخستین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم با مساعدت دارالقرآن ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با هدف توسعه و تعمیق فعالیت های قرآنی در مصلی امام علی(ع) این شهرستان مرزی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این مرکز در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پرورش قاریان و حافظان قرآن در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس و گسترش فرهنگ قرآنی به صورت تخصصی تاسیس و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با فعالیت این مرکز جذب و آموزش تخصصی افراد مستعد و توانمند در رشته های مختلف قرآنی قرائت، حفظ و ترجمه و مفاهیم قرآن، تعمیق و گسترش فرهنگ قرآنی در میان آحاد مختلف جامعه از طریق تربیت نخبگان، پرورش استعدادهای برتر و سرآمد و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان این شهرستان مورد توجه قرار می گیرد.

امام جمعه و استادیار صالحین شهرستان قشم توضیح داد: در حال حاضر کلاس های تخصصی این مرکز قرآنی با حضور بیش از ۵۰ نفر از بانوان و اساتید مجرب به صورت شبانه روزی در حال برگزاری است.

حاجبی اضافه کرد: تعمیق آموزه های دینی و قرآنی در میان نوجوانان و جوانان این جزیره گام مهمی در گرایش آنان به معنویات و مقابله با توطئه های دشمنان خواهد بود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما