شناسهٔ خبر: 67455889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم ناپداری هوای مازندران تا چهارشنبه

آسمان مازندران تا روز چهارشنبه نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه و ارتفاعات همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده می باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: دیروز گلوگاه، ساری و بابلسر با دمای ۲۹ درجه گرمترین و صبح امروز هم دلیر و سیاه بیشه با کمینه دمای ۱۱ درجه خنک ترین نقاط استان بودند.

نوروزیان افزود: آٍسمان مازندران از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه و ارتفاعات استان همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده می باشد.

او گفت: احتمال آبگرفتگی و وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، پر آب شدن رودخانه ها، صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

کارشناس هواشناسی توصیه کرد: شهروندان عدم اسکان و برپا کردن چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

نوروزیان در ادامه گفت: از روز پنجشنبه به تدریج با کاهش ناپایداری، هوای استان غالبا صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

او افزود: هفته آینده هم بر اساس نقشه های پیش یابی هوشناسی، آسمان آفتابی و گرم پیش بینی می شود. 

کارشناس هواشناسی گفت: دریا امروز موج متوسط دارد و فعالیت های دریایی با رعایت احتیاط انجام شود.




نظر شما