شناسهٔ خبر: 67455841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نشست فرماندهان مرزبانی عراق و ایران درباره آمادگی برای اربعین

حمید محمدطاهری

منابع رسانه‌ای عراق از برگزاری نشستی میان فرماندهان مرزبانی این کشور و جمهوری اسلامی ایران با محوریت کنترل مرزها و آمادگی برای زیارت اربعین خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «بغداد الیوم» در این باره گزارش داد که محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی عراق با سردار «احمد علی گودرزی» همتای ایرانی خود دیدار کرد.

فرماندهی مرزبانی عراق نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: عبدالوهاب سکر با همتای ایرانی خود و هیئت همراهش در گذرگاه مرزی خسروی در مقابل گذرگاه «المنذریه» عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، در این دیدار درباره مسائل مشترک پیرامون مرزهای ۲ کشور، آمادگی برای سفر اربعین و ساماندهی و تسهیل ورود زائران از طرف ایران تبادل نظر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ۲ طرف همچنین درباره فعال کردن کمیته‌های امنیتی مشترک برای کنترل مرزها و جلوگیری از نفوذ و قاچاق برای دستیابی به امنیت و ثبات در عراق و ایران گفت‌وگو کردند.

فرماندهی مرزبانی عراق در ادامه اعلام کرد: این نشست پس از سلسله اقدامات فرماندهی مرزبانی برای تقویت نوار مرزی میان عراق و ایران، ارائه تکنیک‌های نوین مراقبتی و نظارتی و افزایش مراکز دیده‌بانی در نوار مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما