شناسهٔ خبر: 67455445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر در استرالیا

استرالیا یکی از کشور‌هایی است که طی سال‌های گذشته شاهد افزایش شدید مصرف مواد مخدر و همچنین مرگ‌ومیر ناشی از این مواد کشنده بوده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها نفر از کارکنان فرودگاه ملبورن متهم به همکاری با جنایتکاران سازمان یافته شده‌اند که سعی در قاچاق مواد مخدر به استرالیا دارند.

کارکنان بخش هوانوردی استرالیا موضوع تحقیق نیروی مرزی با هدف قرار دادن مجرمان در زنجیره تامین فرودگاه بودند.

تحقیق‌ها نشان داد که ۷۰ کارمند در فرودگاه ملبورن در ۱۲ ماه گذشته بازرسی‌های امنیتی را زیر پا گذاشته بودند و برخی مظنون به کار در جرایم سازمان یافته بودند.

به گفته نیروی مرزی استرالیا، خدمه خطوط هوایی درگیر مصرف مواد مخدر و همچنین توزیع آن در استرالیا هستند.

همچنین مشخص شد که خدمه خطوط هوایی بین‌المللی استرالیا سیگار و محصولات تنباکوی غیرقانونی را در چمدان‌هایی پنهان کرده بودند. ظاهرا این اقدام برای جلوگیری از پرداخت مقادیر قابل توجهی مالیات گمرکی انجام شده است.

۲ خدمه بین‌المللی این فرودگاه در حین انجام وظیفه تحت تاثیر مواد مخدر بودند که به لغو دست‌کم یک ویزا به استرالیا منجر شد.

مقام‌ها می‌گویند که تحقیق ادامه داشته و بر روی چند نفر در بخش هوانوردی متمرکز بود که گفته می‌شد با گروه‌های جنایت سازمان‌یافته فراملی ارتباط دارند.

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر

به‌تازگی یک گزارش دیگر منتشر شده بود که براساس آن، استرالیا شاهد افزایش هشدارآمیز و ویران‌گر در تعداد مرگ‌ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر است. 

براساس این گزارش، بسیاری از این مرگ‌ومیر‌ها قابل پیشگیری هستند.

جان رایان، مدیر اجرایی موسسه پنینگتون، گفت که نگرانی در مورد تعداد مرگ‌ومیر‌ها و اقدام نشدن برای جلوگیری از آن‌ها، این موسسه را وادار کرده که یافته‌های کلیدی را زودتر از موعد منتشر کند.

این گزارش حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲، ۲ هزار و ۳۵۶ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در استرالیا وجود داشته است که این رقم در سال قبل از آن ۲ هزار و ۲۷۷ مورد بود. 

موسسه پنینگتون اعلام کرد که این نهمین سال متوالی است که بیش از ۲ هزار مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر ثبت شده و رقم سال ۲۰۲۲ تقریبا ۲ برابر تعداد مرگ‌ومیر ناشی از تصادف‌های جاده‌ای (هزار و ۲۷۶ مورد) در همان سال بوده است. 

براساس آمارها، تقریبا ۸۰ درصد از تمام مرگ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۲۰۲۲ (هزار ۸۷۸ مورد) غیرعمدی بوده است.

مواد افیونی با ۷۴۹ مورد مرگ در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۶۸۱ مورد در سال ۲۰۲۱، رایج‌ترین نوع مواد مخدر بودند که در مرگ‌های غیرعمد دخیل بودند.

اما مرگ‌ومیر‌های مرتبط با اکسی کدون، مورفین و کدئین که آن‌ها نیز مواد افیونی هستند، از ۳۳۲ نفر در سال ۲۰۲۱ به ۲۸۹ نفر کاهش یافت.

رایان در پیشگفتار این گزارش گفت: ما شاهد افزایش نگران‌کننده و ویرانگر در تعداد مرگ‌ومیر‌های ناشی از مصرف مواد مخدر هستیم که سال به سال در استرالیا ثبت شده است.

گروه‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر زنگ خطر را در مورد مصرف بیش از حد مواد افیونی مصنوعی خطرناک و قوی به نام نیتازن به‌صدا در آورده‌اند. 

در حالی که گزارش پنینگتون مرگ‌ومیر ناشی از مصرف مواد افیونی مصنوعی را از هم جدا نمی‌کند، دادگاه پزشکی قانونی ویکتوریا به‌تازگی هشداری منتشر کرد مبنی بر اینکه از سال ۲۰۲۱ دست‌کم ۱۶ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر افیونی در این ایالت مربوط مصرف نیتازن بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما