شناسهٔ خبر: 67455100 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

ویتنام جوان‌ترین تیم و بازیکنان چین بلندقامت‌ترین/ ایران در سکوی سوم سنی و چهارمین تیم قدبلند

صاحب‌خبر -

تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در جایگاه سوم جوان‌ترین و در چهارمین رتبه بلندقامت‌ترین‌ تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی زنان زیر 20 سال آسیا قرار دارد.

به گزارش دپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، بیست و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20 سال دختر آسیا از امروز (دوشنبه 11 تیر) با حضور 12 تیم و با دیدار تیم‌های ویتنام و تایلند آغاز شد و تا 19 تیر در شهر ژیانگمن ادامه دارد. تایلندی‌ها در دیدار افتتاحیه سه بر صفر ویتنام را شکست دادند.

تیم ملی جوانان دختر ایران که برای حضور در این رقابت‌ها عازم کشور چین شده است، روز نخست مرحله مقدماتی استراحت دارد و فردا (سه‌شنبه ۱۲ تیر) از ساعت ۹:۳۰ در سالن مجموعه ورزشی هوآبائو به مصاف ویتنام خواهد رفت.

حریفی که براساس اطلاعات منتشر شده در بولتن مسابقات جوان‌ترین تیم مسابقات است و دو بازیکن ۱۵ ساله دارد. بویی تی آنه تائو دریافت کننده قدرتی و لی تو لینه مدافع میانی ویتنام هر دو ۱۵ سال دارند.

پس از ویتنام، هنگ کنگ جوان‌ترین تیم را دارد و لین کای یو و تانگ سام یوئن دو دریافت کننده قدرتی این تیم ۱۶ سال دارند. سه بازیکن ۱۷ و باقی تیم ۱۸ و ۱۹ ساله هستند.

تیم‌های ملی والیبال جوانان دختر ایران و کره‌جنوبی با ۲ بازیکن ۱۷ ساله به صورت مشترک در جایگاه سوم جوان‌ترین‌ها قرار دارند.

نگار هاشمی لیبرو و درسا فلاح پاسور تیم ایران هر دو ۱۷ ساله هستند و در تیم کره، لی چائیانگ قطر پاسور و لی ژییوان مدافع میانی بازیکنان ۱۷ ساله هستند.

لین چای ژن مدافع میانی چین تایپه تنها بازیکن ۱۷ ساله این تیم است که باعث شده میانگین سنی تایپه‌ای‌ها کاهش یابد.

در پارامتر میانگین قدی بازیکنان تیم ملی والیبال جوانان دختر ایران در جایگاه چهارم جای می‌گیرند چرا که تیم‌های چین، استرالیا و ویتنام قدبلندتر هستند. 

چین که در سال‌های اخیر دست به اصلاح نسل زده و تاحدزیادی موفق عمل کرده با میانگین ۱۸۶ سانتی‌متر بلندقامت‌ترین تیم مسابقات محسوب می‌شود.

استرالیا که همواره بازیکنانش به بلندقامتی شهرت داشته‌اند با ۱۸۲ سانتی‌متر در جایگاه دوم قدی قرار دارد.

تیم ویتنام نخستین حریف ایران با میانگین ۱۸۰ سانتی‌متر در جایگاه سوم بلندقامت‌ترین‌ها جای گرفته و ایران با میانگین ۱۷۸ سانتی‌متر در جایگاه چهارم قرار دارد.

نظر شما