شناسهٔ خبر: 67454384 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

در سال‌های آینده یک‌سوم جمعیت جهان بیمار خواهند شد!/ گزارش نشنال‌نیوز

صاحب‌خبر -

شفقنا آینده- نشریه اینترنتی نشنال‌نیوز در یک گزارش خبری نتایج یکی از مطالعات سازمان جهانی بهداشت را نقل کرده که می‌گوید در سال‌های آینده حدود یک سوم از جمعیت جهان در معرض خطر بیماری‌های مختلف- به دلیل ورزش نکردن- قرار خواهند گرفت. این گزارش بر پایه این پیش‌بینی تنظیم شده که شمار افرادی که سطوح توصیه‌شده ورزش را انجام نمی‌دهند، در سال 2030 بالغ بر 35 درصد از جمعیت جهان خواهد بود- یا به عبارت بهتر در سال 2030 بیش از 35 درصد از جمعیت جهان ورزش نخواهند کرد!

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه اینترنتی نشنال‌نیوز؛ سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرده که تقریبا یک‌سوم از جمعیت جهان به دلیل ورزش نکردن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده‌ای مانند سرطان، سکته مغزی، زوال عقل و دیابت قرار خواهند گرفت.

گفته می‌شود که در سال 2022 حدود 1.8 میلیارد نفر معادل با 31 درصد از بزرگسالان جهان سطوح توصیه‌شده فعالیت بدنی را انجام نداده‌اند- و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال 2030 به 35 درصد افزایش خواهد یافت.

تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته؛ نشان می‌دهد که ورزش نکردن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، زوال عقل و سرطان‌هایی مانند سرطان سینه یا روده را افزایش دهد.

سازمان جهانی بهداشت از بزرگسالان می‌خواهد که هر هفته 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط یا 75 دقیقه فعالیت بدنی شدید انجام دهند، و از نگاه این سازمان فعالیت بدنی ناکافی به عنوان عدم رعایت این دستورالعمل‌های هفتگی در نظر گرفته می‌شود.

پیاده‌روی سریع با سرعت حدود 6 کیلومتر در ساعت یا بیشتر، کارهای نظافتی سنگین از قبیل شستن شیشه‌ها یا تمیزکاری کف خانه، دوچرخه‌سواری با سرعت 16 تا 19 کیلومتر در ساعت یا بدمینتون؛ همه و همه جزو فعالیت‌های بدنی با شدت متوسط طبقه‌بندی می‌شوند؛ و این در حالی است که پیاده‌روی، دویدن با سرعت 9.6 کیلومتر یا بیشتر، بیل زدن، دوچرخه‌سواری سریع و بازی‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال یا تنیس فعالیت بدنی شدید در نظر گرفته می‌شوند.

وقتی صحبت از تفاوت‌های جنسیتی به میان می‌آید، مشخص می‌شود که زنان کمتر از مردان به ورزش مستمر و مداوم می‌پردازند و نرخ کم‌تحرکی در میان آن‌ها 34 درصد است و این در حالی است که در بین مردان تنها 29 درصد دچار کم‌تحرکی و کمبود انجام ورزش هستند.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر سازمان بهداشت جهانی می‌گوید: «این یافته‌های جدید فرصت‌هایی را که جهان برای کاهش تعداد موارد سرطان، بیماری‌های قلبی و بهبود سلامت روان از طریق افزایش فعالیت بدنی از دست می‌دهد، به‌طور مشخص و برجسته‌ای به نمایش می‌گذارد».

این مطالعه که شامل داده‌ها و برآوردهای مربوط به 163 کشور و منطقه مختلف جهان بود، نشان می‌دهد که افراد بالای 60 سال نسبت به افراد جوان‌تر فعالیت کمتری دارند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید

 

نظر شما