شناسهٔ خبر: 67452824 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سقوط اقتصادی ژاپن

راهله بختياری

تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه اول سال میلادی جاری ۰.۷ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دفتر کابینه ژاپن در دومین گزارش بازنگری شده خود اعلام کرد تولید ناخالص داخلی ژاپن (GDP) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به سه ماهه قبل ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی سالانه ژاپن به میزان ۲.۹ درصد کاهش یافته است که در مقایسه با کاهش ۱.۸ درصدی مشاهده شده در برآورد قبلی قرار دارد.

دولت ژاپن اعلام کرده که اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول بیش از آنچه که در ابتدا گزارش شده بود کوچک شد و چشم‌انداز بهبود شکننده را تیره‌تر کرد.

تحلیلگران می‌گویند تجدیدنظر نزولی احتمالا منجر به کاهش پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی از دیدگاه بانک مرکزی ژاپن در پیش‌بینی‌های سه ماهه جدید در اواخر این ماه می‌شود و می‌تواند بر زمان افزایش بعدی نرخ بهره تاثیر بگذارد.

تولید ناخالص داخلی واقعی برای دوره اکتبر تا دسامبر نیز به رشد سالانه ۰.۱درصد در مقابل افزایش ۰.۴ درصد قبلی کاهش یافت، در حالی که برای دوره جولای تا سپتامبر به ۴.۰ درصد کاهش سالانه از ۳.۷درصد کاهش قبلی نزول کرد.

اکونومی گزارش کرد، دولت ژاپن می‌گوید اصلاحات در ارقام تولید ناخالص داخلی ژانویه تا مارس منعکس‌کننده اصلاحات انجام شده در داده‌های سفارش‌های ساخت‌وساز است.

انتهای پیام

نظر شما