شناسهٔ خبر: 67452538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۴ خواسته حماس برای موافقت با معامله تبادل اسرا

زینب غلامی

جنبش حماس چهار خواسته این جنبش را برای موافقت با معامله تبادل اسرا اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «طاهر النونو»، مشاور اطلاع رسانی رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و کابینه تندرو وی بر ادامه جنگ و قتل ملت فلسطین اصرار دارند. آن‌ها خواهان معامله اسرا هستند که طی آن تعدادی اسیر آزاد شوند و بعد نتانیاهو جنگ را ازسربگیرد.

وی در مصاحبه با کانال «الحدث الیوم» گفت: نتانیاهو خواهان یک آتش بس موقت در چارچوب این جنگ است تا بتواند جهان را فریب دهد که آتش بس وجود دارد و به این ترتیب بقیه جبهه‌ها آرام شوند و رضایت افکار عمومی را جلب کند و بعد از آن جنایت‌هایش را ازسربگیرد.

طاهر النونو گفت: برای موافقت با تبادل اسرا، آتش‌بس دائم، عقب نشینی کامل اشغالگران از غزه از جمله از گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا و پایان دادن به محاصره آن، آغاز فوری بازسازی و معامله تبادل اسرا براساس چیزی که روی آن توافق شده، لازم است. این چهار مسأله ستون فقرات هر توافقی است.

وی به ادامه تلاش‌های مصر و قطر اشاره و تأکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم به توافقی رسیده‌ایم یا رژیم اشغالگر موضع خود را تغییر داده است. نتانیاهو همچنان مصمم به عدم پایان جنگ است چراکه این به معنای پایان آینده سیاسی وی است.

انتهای پیام

نظر شما