شناسهٔ خبر: 67452429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهسازی خطوط ۱ و ۲ مرکز تولید کمپوست شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از پیشرفت ۵۰ درصدی بهسازی خطوط ۱ و ۲ مرکز تولید کمپوست خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حبیبه هراتی صبح امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در بازدید از خط تولید کمپوست شهرداری تبریز اظهار کرد: بهسازی و بازسازی کارخانه کمپوست وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده است و هم‌زمان با تخلیه و انتقال پسماندهای غیرقابل تبدیل به مرکز دفن، برنامه بازسازی و بهسازی خطوط بازیافت و تولید کمپوست وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: به‌منظور ضرورت کاهش حجم زباله با توجه به سیاست‌های کلان شهرداری، طرح بازسازی و ایجاد کارخانه تولید کمپوست شهرداری باهدف کاهش روزانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ تن حجم زباله تولیدی و تفکیک و بازیافت و ایجاد چرخه ارزش پسماند صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: هم‌زمان با بازسازی ماشین‌آلات تولیدی، عملیات عمرانی، محوطه‌سازی و کاشت فضای سبز، همچنین تکمیل خطوط تولیدی پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است و امیدواریم با تکمیل این طرح شاهد کاهش حجم قابل توجهی از پسماندهای تولیدی و ایجاد چرخه ارزشی و اقتصادی پسماند باشیم.

هراتی تصریح کرد: در پی خلع ید پیمانکار قبلی کارخانه تولید کمپوست شهرداری، تحویل مجموعه به این سازمان و توقف تولید در این مجموعه که موجب فرسودگی و تخریب کلی و تحمیل خسارات زیان‌باری در طول چندین سال به این مجموعه شده بود، عملیات اجرایی بهسازی و بازسازی ماشین‌آلات تولیدی کمپوست وارد فاز اجرایی شد.

نظر شما