شناسهٔ خبر: 67452315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا مطرح کرد؛

احیای فرهنگ ناب دیار علویان با برگزاری جشنواره سرود بسیج

سردار «مسلمی» برگزاری جشنواره‌های سرود را در زنده نگه داشتن فرهنگ و رسوم ناب دیار علویان موثر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آئین اختتامیه دومین جشنواره سرود فجر بسیج مازندران با حضور سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سالن اجتماعات غدیر برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا در این آئین ضمن تقدیر و تشکر از دست اندکاران این جشنواره اظهار داشت: متاسفانه از فرهنگ اصیل مازندرانی فاصله گرفته‌ایم و برگزاری این چنین جشنواره‌هایی به احیای فرهنگ و رسوم ناب دیار علویان کمک می‌کند.

سردار مسلمی افزود: سرود نقش به سزایی در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است، آثار فاخری که در آن فرهنگ شهید و شهادت موج می‌زد.

وی با بیان اینکه سرود یک نوع رسانه است، تصریح کرد: دنیا از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم استفاده می‌کند و سرود علاوه بر اینکه ابزار هنر است، یک نوع رسانه هم به حساب می‌آید.

فرمانده سپاه کربلا از روند صعودی ارتقا سطح کیفی جشنواره ابراز امیدواری کرد.

وی افزود: امروز جامعه تشنه این هنرهاست و هرچه با مفاهیم ارزشی و با انواع و اقسام گویش‌های مختلف همراه و در سطح کشور نشر پیدا کند، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

سردار مسلمی با بیان اینکه فرهنگ بومی ما به شدت به این نوع از اجرا‌ها نیاز دارد، اظهار کرد: فرهنگ مازندران باید به نسل جوان منتقل شود، خیلی از هموطنان ما در ایران عزیز و خاصتا در استان مازندران با گویش‌های محلی بیگانه شدند و سرود یکی از ابزار‌های زنده نگه داشتن فرهنگ ناب مازندرانی است.

انتهای پیام/

نظر شما