شناسهٔ خبر: 67451797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۱۵ هزار تن گندم از مزارع فارس برداشت شده است

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ۲۳۲ هزار هکتار مزارع گندم در این استان تاکنون ۸۱۵ هزار تن گندم برداشت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی ایرنا، مجتبی دهقان‌پور دوشنبه در این باره افزود: کار برداشت گندم در استان از نیمه فروردین ماه در شهرستان‌های جنوبی آغاز شد و در شهریور ماه در استان های شمالی فارس به پایان می‌رسد.

به گفته وی؛ در سال زراعی جاری ۴۳۴ هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است و تعداد ۱۵۰۰ دستگاه کمباین در سراسر استان فارس کار برداشت گندم را بر عهده دارند.

دهقان پور اضافه کرد: حجم خرید گندم تولیدی در استان فارس از ۸۱۵ هزار تن عبور کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از یک میلیون تن گندم تولید و بیش از ۷۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: این میزان گندم تولیدی از ۱۹۳ هزار هکتار زمین‌های آبی و ۳۹ هزار هکتار اراضی دیم برداشت شده است.

دهقان پور افزود: تاکنون ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف و نیاز کشاورزان در فارس، به صورت تضمینی توسط مراکز خرید و به قیمت هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه برداشت گندم در حوزه جنوبی فارس پایان یافته، اضافه کرد: در حال حاضر برداشت گندم در مرکز استان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: انتظار می‌رود گندم خریداری شده از بخش خصوصی و تشکل‌ها در سامانه خرید دولت ثبت شود تا آمار دقیق‌تری از میزان تولید این محصول در فارس اعلام شود.

نظر شما