شناسهٔ خبر: 67451776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

قریب به ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی صادر شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از صدور قریب به ۲۰ هزار مجوز مشاغل خانگی طی سه سال گذشته در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، «محمد امین بابایی» اظهار کرد: راه اندازی کسب و کارهای خانگی مزایای بسیاری دارد که سرمایه گذاری اندک،هزینه پایین و بهره وری بالا از جمله این مزیت‌ها به شمار می‌رود، بر همین اساس تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال است.

وی افزود: در خراسان رضوی از سال ۱۴۰۰و شروع دولت سیزدهم تا پایان خرداد ۱۴۰۳، بالغ بر 19 هزار و ۸۸۸مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین تعداد طرح‌های معرفی شده مشاغل خانگی به بانک برای دریافت تسهیلات را شش هزار و ۲۶۲طرح اعلام و ادامه داد: از مجموع طرح‌های معرفی شده به بانک، پنج هزار و ۲۰۴طرح تسهیلات گرفتند.

بابایی گفت:وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای سال جاری تعهد اشتغال خراسان رضوی در حوزه مشاغل خانگی را هفت هزار و ۹۰۰و میزان اعتبار بانکی برای پرداخت تسهیلات این حوزه را ۱۹۱میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان ابلاغ کرد.

وی افزود: یک هزار و ۱۸۵نفر معادل ۱۵درصد از تعهد اشتغال استان در حوزه مشاغل خانگی مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار کرد: مشاغل خانگی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش مشارکت اجتماعی و مردمی در اقتصاد و تولید محسوب می شود و حمایت از این بخش در واقع فرصتی طلایی و ناب برای تحقق شعار سال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" است.


نظر شما