شناسهٔ خبر: 67451705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان بیش از ۵۰ درصد پیشرفت دارد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

محمد فرهاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی از پروژه‌های شاخص کشوری است که در دولت سیزدهم با هدف رفع تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد.

وی یادآور شد: سهم استان کردستان در این پروژه، رفع مشکل آب ۱۶۹ روستا با پنج هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: این پروژه در قالب ۶ مجتمع آبرسانی و ۴۷ روستا به صورت تک روستا در حال اجراست که در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

فرهاد اضافه کرد: قبل از اجرای طرح جهاد آبرسانی جمعیت تحت پوشش آب روستایی استان ۷۶ درصد بود که با اتمام این پروژه، به ۸۷ درصد افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در قالب طرح جهاد آبرسانی تا کنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۲ کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی چهار دهنه چشمه، ۳۴ باب مخزن به ظرفیت بیش از ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب و ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر از این پروژه بهره‌مند شده‌اند، ضمن اینکه طرح فاز دوم جهاد آبرسانی برای رفع تنش آبی ۱۲۰ روستا با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال بعد از تعیین تکلیف قرار داد اول شروع شود.

نظر شما