شناسهٔ خبر: 67450731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فینال زودهنگام با حضور بهترین تیم‌های یورو

آلمان - اسپانیا، مرگ یکی با کمال تاسف و تاثر!

اسپانیا و آلمان، آماده‌ترین تیم‌های یورو ۲۰۲۴، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل همدیگر قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جذاب‌ترین بازی یک‌چهارم نهایی مشخص شد! اسپانیا، تیم آماده و از مدعیان اصلی قهرمانی، با پیروزی قاطع ۴-۱ برابر تیم شگفتی‌ساز و البته ضعیف گرجستان، اکنون حریف بعدی تیم ملی فوتبال آلمان در روز جمعه در اشتوتگارت است.

میزبان در راه رسیدن به قهرمانی، اکنون باید با یک حریف سرسخت مواجه شود! آخرین باری که تیم ملی آلمان توانست یک بازی رسمی مقابل اسپانیا، قهرمان اروپا در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲، را ببرد، ۳۶ سال پیش در یورو ۱۹۸۸ (با نتیجه ۲-۰) بود. پس از آن، سه تساوی و سه شکست نصیب آلمان شد که شامل شکست در فینال یورو ۲۰۰۸ (۰-۲) و نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ (۰-۱) می‌شود. بازی تاریخی سال ۲۰۲۰ در لیگ ملت‌های اروپا را هم نمی‌توان فراموش کرد که با پیروزی ۶-۰ اسپانیا خاتمه یافت.

اما تیم کوچک گرجستان (با ۳.۷ میلیون نفر جمعیت) به خوبی به یولیان ناگلزمان و تیمش نشان داد که چگونه می‌توان اسپانیا را به چالش کشید!

تیم اسپانیا با حضور بازیکنان جوان و بااستعداد خود همچون لامین یامال (۱۶ ساله از بارسلونا) و نیکو ویلیامز (۲۱ ساله از بیلبائو) از ابتدا بازی را در دست گرفت، اما به طور ناگهانی عقب افتاد.

در دقیقه ۱۸ گرجستان در یک ضدحمله گل زد. کاکابادزه توپ را به محوطه جریمه فرستاد، جایی که لو نورماند توپ را به اشتباه به تور دروازه خودی زد. نتیجه ۰-۱ و شادی فراوان در میان تماشاگران گرجی‌.

2049231

این اولین گل خورده اسپانیا در این تورنمنت بود، علی‌رغم اینکه گرجستان (رتبه ۷۴ فیفا و ارزش ترکیب ۱۶۱ میلیون یورو) تا آن زمان هیچ شوتی به سمت دروازه لاروخا نزده بود.

گرجستان در اولین حضور خود در یورو، با هدایت ویلی سانیول ۴۷ ساله، تمام تلاش خود را به کار گرفت و هر پیروزی در دوئل‌ها را جشن می‌گرفت و مامارداشویلی، دروازه‌بان تیم نیز در مقابل شوت‌های کارواخال، فابین روئیز، کوکوریا، و ویلیامز درخشان عمل کرد.

اما در برابر گل‌های خورده، حتی مامارداشویلی نیز نمی‌توانست کاری بکند. ابتدا رودری در دقیقه ۳۹ توپ را از فاصله ۱۶ متری به زیبایی به گوشه راست دروازه زد و بازی را به تساوی کشاند.در نیمه دوم، فابین روئیز توپ را با پاس زیبای یامال به گل دوم تبدیل کرد.

در نهایت، اسپانیایی‌ها شروع به جادوگری کردند و ویلیامز (دقیقه ۷۵) و اولمو ( دقیقه ۸۳) اختلاف را افزایش دادند و اسپانیا را به مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل تیم ملی آلمان رساندند.

2049246

بازیکنان پرتلاش اسپانیا، یامال و ویلیامز (با سرعت بسیار بالا تا ۳۵.۶ کیلومتر در ساعت)، باید توسط بازیکنان آلمان در روز جمعه مهار شوند، تا رویاهای تابستانی و آرزوی اولین قهرمانی یورو از سال ۱۹۹۶ دوباره با شکست مقابل حریف سرسخت به پایان نرسد.

2049247

آلمان و اسپانیا از آماده‌ترین تیم‌های این جام بوده‌اند. نمایش‌های تیم جذاب لوئیس دلا فوئنته که با جوانانش در مرحله گروهی غوغا به پا کرد و با سه برد و بدون گل خورده به دور حذفی رسید، تحسین همگان را به دنبال داشت. در سمت دیگر یولیان ناگلزمان با تاکتیک‌های جذابش دو بازی اول را با عملکردی عالی پشت سر گذاشت و در دیدار آخر با جنگندگی از شکست فرار کرد. آنها در مرحله حذفی موفق شدند ۲-۰ دانمارک را ببرند و با توپ پر به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنند. این بازی روز جمعه پنجم جولای ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد.

2049249 2049248

نظر شما