شناسهٔ خبر: 67449436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اسپانیا ۴-۱ گرجستان: لاروخا به آلمان رسید

تیم ملی اسپانیا با پیروزی ۴-۱ مقابل گرجستان، به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۴، اسپانیا و گرجستان در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و در پایان پس از اینکه ابتدا گرجستان با گل به خودی لو نورماند پیش افتاد، اسپانیا به بازی برگشت و با چهار گل به پیروزی رسید.

ویدئو: 346604

بازی را لاروخا با فرم بهتری بازی کرد و در سمت مقابل گرجستان با پنج دفاع سعی داشت در مقابل حملات حریف، از دروازه‌اش دفاع کند. در دقیقه ۴ ضربه کم‌جان پدری را مامارداشویلی مهار کرد.

پس از چند حمله نصفه و نیمه از اسپانیا، این گرجستان بود که موفق به گلزنی شد. در دقیقه ۱۸ و روی یک ضد حمله، کاکابادزه توپ را به روی دروازه ارسال کرد و روی اشتباه لو نورماند، توپ به تور دروازه سیمون چسبید.

2049231

اسپانیا در ادامه دوباره حملاتش را از سر گرفت تا بتواند نتیجه را جبران کند. ۴ دقیقه پس از گل، ضربه والی زیبای فابین روئیز را مامارداشویلی گرفت.

در ادامه اسپانیا بازی را در اختیار داشت و در نهایت پس از چند فرصت نه‌چندان جدی، در دقیقه ۳۹ رودری با یک شوت دقیق از پشت محوطه، دروازه مامارداشویلی را باز کرد.

2049229

در ادامه نیمه اول هم اسپانیا برای زدن گل برتری تلاش کرد اما گل دیگری به ثمر نرسید. با این حال در همان ابتدای نیمه دوم، اسپانیا به گل برتری رسید. در دقیقه ۵۱ پس از ارسال زیبای یامال از سمت راست، روئیز با یک ضربه سر در دهانه دروازه، بازی را ۲-۱ کرد.

2049228

حدود ۱۰ دقیقه بعد شوت خطرناک یامال در محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. چنین فرصتی در دقیقه ۷۰ هم به ویلیامز رسید اما او هم در گل کردن توپ ناکام ماند.

لحظاتی بعد اسپانیا با گل به خودی گولیسیانی به گل بعدی رسید اما داور این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۷۵ نیکو ویلیامز با حرکتی فوق‌العاده گولیسیانی را از پیش رو برداشت و با یک ضربه محکم و مهارنشدنی، کار گرجستان را تمام کرد.

2049227

گلزنی‌های لاروخا ادامه‌دار بود. هشت دقیقه پس از گل اول، دنی اولمو، در ابتدای محوطه جریمه به توپ رسید و با ضربه‌ای حساب‌‌شده تیمش را به گل چهارم رساند.

2049230

در دقایق پایانی اسپانیا بازی را در اختیار داشت اما اتفاق جدیدی رخ نداد و این بازی حساس با نتیجه ۴-۱ پایان یافت. اسپانیایی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی، به مصاف آلمان میزبان خواهند رفت.

ترکیب تیم ملی اسپانیا: اونای سیمون، دنی کارواخال، له نورماند، ایمریک لاپورت، مارک کوکوریا، فابین رویز، رودری، پدری، لامین یامال، آلوارو موراتا و نیکو ویلیامز

ترکیب تیم ملی گرجستان: مامارداشویلی، کاکابادزه، گولسیانی، کاشیا، دوالی، لوکوشویلی، چاکوتادزه، کوچوراشویلی، کیتیشویلی، میکاوتادزه و کواراتسخلیا

نظر شما