شناسهٔ خبر: 67449148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در شورای شهر شیراز مصوب شد؛

انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای فاز۱ و۲ خطوط مترو شیراز

در شورای شهر شیراز مصوب شد؛ در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص خرید و بهره برداری ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد 500 دستگاه اتوبوس دیزل و 50 دستگاه اتوبوس برقی از طریق انتشار اوراق مشارکت به ارزش 54/678 میلیارد ریال، با حضور13 نفراعضای شورا بررسی و ضمن تصویب دوفوریت لایحه به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ماده واحده این مصوبه  به شهرداری شیراز اجازه داده می شود به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از عملکرد خودروهای حمل و نقل عمومی و همچنین ظرفیت های قانونی ایجاد شده در قانون بودجه کشور و قانون هوای پاک و سایر قوانین موضوعه با همکاری وزارت نفت، وزارت کشور، بانک های عامل و خودروسازان داخلی و شرکت های بخش خصوصی نسبت به خرید و بهره برداری ناوگان حمل و نقل عمومی  به تعداد 500 دستگاه اتوبوس دیزل و 50 دستگاه اتوبوس برقی درون شهری از طریق انتشار اوراق مشارکت به ارزش 54/678میلیارد ریال از محل جزء 1بند (ب)  تبصره 1 بودجه سال 1403 کل کشور و جزء 2 بند (ب)  تبصره یک بودجه سال 1403 کل کشور و جزء 1‌-2 بند (ج)  تبصره 4 بودجه سال 1403 کل کشور، با در نظر گرفتن صرفه و صلاح و با رعایت آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری اقدام و به میزان مبلغ توافق شده در متمم بودجه سال 1403 پیش بینی و لحاظ کند.

همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص همکاری با فرمانداری شیراز  در برگزاری انتخابات، نیز تصویب شد.

براساس این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به هزینه کرد تا مبلغ  50میلیاردریال جهت پذیرایی عوامل اجرایی و پرداخت هزینه اعزام خودروهای سواری، وانت، اتوبوس و مینی بوس و... در مدت زمان برگزاری انتخابات از محل ردیف های اعتباری بودجه سال    1403اقدام کند.

در ادامه نیز لایحه شهرداری شیراز، درخصوص واگذاری تعداد 20 دستگاه اتوبوس گازسوز به دانشگاه شیراز، بررسی و مصوب شد. براین اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می شود نسبت به واگذاری تعداد 20 دستگاه اتوبوس گازسوز به دانشگاه شیراز یا نماینده معرفی شده از سوی مدیریت آن مجموعه برای ایاب و ذهاب دانشجویان در محیط دانشگاه با ارزیابی (قیمت گذاری) کارشناس رسمی دادگستری و بر اساس آیین نامه مالی و معاملاتی شهرداری ها اقدام کند.

انتشار اوراق مالی جهت تامین منابع مالی پروژه قطار شهری

در دستور کار دیگر لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اعطای مجوز انعقاد قرارداد عاملیت و قرارداد ضمانت انتشار اوراق مالی اسلامی جهت تامین منابع مالی پروژه قطار شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، بررسی و به تصویب رسید. 

 براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به عقد قرارداد عاملیت و قرارداد ضمانت انتشار اوراق مشارکت اجرای خطوط قطار شهری به مبلغ 14هزار میلیارد ریال و انتشار اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری به مبلغ 3هزارمیلیاردریال با شرایط اعلامی بانک شهر اقدام کند.

انتشار اوراق مشارکت جهت اجرای فاز۱ و۲ خطوط مترو

مصوبه دیگر  لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درخصوص اعطای مجوز به شهرداری شیراز در خصوص انتشار اوراق مشارکت مجموعا به مبلغ 40هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت جهت اجرای فاز 1 و فاز 2 (توسعه شمالی) خط دو و توسعه غربی خط یک ( خط سه ) و قسمتی از خط  4 و دپوی جامع قطار شهری شیراز ، بود که توسط اعضا شورا به تصویب رسید. 

 براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به انتشار اوراق مشارکت مجموعاً به مبلغ 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بابت پروژه قطار شهری اقدام و به میزان مبلغ توافق شده در متمم بودجه سال 1403 پیش بینی و لحاظ کند.

دیگر مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز  علنی عادی  طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز ، بود که با نامگذاری پروژه پارک ورزشی واقع در بلوار ابوذر غفاری، کوچه شماره 34 به نام بوستان شهدای گمنام، نامگذاری بوستان واقع در بلوار شهید رجایی، ابتدای کوچه شماره 39 به نام بوستان مددکار، نامگذاری بوستان درحال ساخت واقع در بلوار زاگرس حدفاصل کوچه های شماره 19 و 21 به نام بوستان سمن ها (سازمان های مردم نهاد) ، نامگذاری بوستان درحال ساخت حاشیه کمربندی امام خمینی نبش تقاطع امام حسن مجتبی (ع) به نام بوستان حاشیه ای سروش، نامگذاری بلوار 32 متری اتصال کمربندی به بلوار احمدبن موسی (ع) به نام شهید مرتضی جاویدی،  نامگذاری بلوار جدیدالاحداث در امتداد بلوار آصف (حدفاصل خیابان پست و بلوار مدرس) به نام شهید نصراله کلاهچی موافقت شد.

انتهای پیام/

نظر شما