شناسهٔ خبر: 67448199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

حمایت بهترین وزیر تاریخ اقتصاد ایران از پزشکیان / او کیست؟!

صاحب‌خبر -

در دوران طیب نیا، تورم در ایران به هشت درصد رسید موضوعی که باعث شده از این اقتصاددان به عنوان یکی از موفق ترین وزرای اقتصادی پنحاه سال اخیر یاد شود.

حمایت بهترین وزیر تاریخ اقتصاد ایران از پزشکیان / او کیست؟!
تین نیوز

طیب نیا، موفق ترین وزیر اقتصاد ادوار ایران از مسعود پزشکیان حمایت کرد. علی طیب نیا (زادهٔ ۱۶ فروردین ۱۳۳۹ در اصفهان) سیاستمدار، اقتصاددان نهادگرای میانه رو و استاد دانشگاه ایرانی است که در دولت یازدهم سمت وزیر امور اقتصادی و دارایی را برعهده داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت اول روحانی از مسعود پزشکیان حمایت کرد. طیب نیا که به تازگی با پزشکیان دیدار کرده، قرار است به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان نقش آفرینی کند.

وی که به تازگی با پزشکیان دیدار کرده، قرار است به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان نقش آفرینی کند.

در دوران طیب نیا، تورم در ایران به هشت درصد رسید موضوعی که باعث شده از این اقتصاددان به عنوان یکی از موفق ترین وزرای اقتصادی پنحاه سال اخیر یاد شود.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم در گفت وگویی در حاشیه دیدار با پزشکیان عنوان کرد: مردم سرزمین ما روزهای سختی را پشت سر می گذارند؛ تورم لجام گسیخته، رشد پایین درآمد ملی، فقر گسترده و فساد و بیکاری جوانان به خصوص جوانان تحصیلکرده و به طور خاص بانوان این کشور شرایط بسیار سختی را برای مردم شریف ما فراهم کرده است.

وی ادامه داد: درک این مسائل و ضرورت مقابله با آن ها و تسکین آلام مردم وظیفه هر شهروند شرافتمندی است که خودش را در برابر این آب و خاک مسئول می داند.

طیب نیا خاطرنشان کرد: جامعه ما از سالهای دور از مشکلات ساختاری ساختاری رنج می برد که به طور خاص می توان به دولتی بودن و نفتی بودن اقتصاد ایران اشاره کرد و این مشکلات ساختاری در کنار سوء تدبیر مدیران و دولت ها و درکنار تحریم های ظالمانه ای که توسط ستمگران مستکبر بر ما تحمیل شده است شرایط بسیار سختی را برای مردم ما فراهم کرده است

وی تصریح کرد: بعنوان یک معلم اقتصاد و به عنوان یک شهروند ایرانی از درد و رنج مردم به طور کامل آگاهی دارم و وظیفه خود می دانم که برای تسکین آلام مردم دخالت و فعالیت موثری داشته باشم.

دولت ها در گذشته همگی شعار و وعده مقابله با تورم و بیکاری و رکود اقتصادی را داده اند اما چرا در این مسیر توفیقی بدست نیاورده اند

چرا جز یکی دو دوره کوتاه مدت توفیقی نداشته ایم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما