شناسهٔ خبر: 67445695 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های The Lord of the Rings

صاحب‌خبر -

کاراکترهای دوتایی زیادی در فیلم‌های The Lord of the Rings وجود داشتند که تأثیر زیادی روی بینندگان گذاشتند.

در حالی که سرگرمی‌های فرنچایزی به بخش اصلی در سینمای قرن بیست و یکم تبدیل شده اما حماسه‌های اندکی هستند که توانستند تأثیری فرهنگی و کیفیت خارق‌العاده‌ای همانند سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» داشته باشند. این فیلم‌ها داستان فرودو بگینز با بازی الیجا وود و متحدانش را دنبال می‌کند که در سفری برای از بین بردن حلقه قرار دارند و این فیلم‌ها توانستند به‌خاطر داستان باورنکردنی، نمایش بصری نفس‌گیر و همچنین سکانس‌های اکشن شگفت‌انگیز و البته کاراکترهای خارق‌العاده خودشان به آثاری ماندگار در سینمای مدرن تبدیل شوند.

با این همه شخصیت درخشان به نمایش در آمده در این مجموعه فیلم، جای تعجب ندارد که سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» تا این حد جفت کاراکترهای عالی دارد. از اتحادهای غیرمنتظره بین رقبا گرفته تا داستان‌های حماسی و عذاب‌آور عشق و حتی زوج‎‌هایی که تصویری نمادین از دوستی در دنیای سینما هستند، این کاراکترهای دوتایی خارق‌العاده توانستند مفهوم عظمت را به‌خوبی در یکی از بزرگترین شاهکارهای تاریخ سینما ارائه کنند.

۱۰. آراگورن و بورومیر

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

فساد برومیر با بازی شان بین توسط حلقه و جاه‌طلبی او برای استفاده از آن به‌عنوان سلاحی علیه موردور باعث افزایش تنش بین او و آراگورن با بازی ویگو مورتنسن شد اما اتحاد قدرتمندی بین او و آراگورن در سراسر فیلم The Lord of the Rings:The Fellowship of the Ring وجود داشته است. در حالی که نظرات آن‌ها درباره رهبری و بهترین روش برای مبارزه با شرارت ممکن است متفاوت باشد اما آن‌ها به‌خاطر ویژگی‌هایی که همانند هم دارند و آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند، تعریف می‌شوند.

هر دو مرد در سخن خود برای محافظت از فرودو و یارانش صادق هستند و به دلیل شجاعت و اراده برای انجام کارهای خوب، احترام متقابل زیادی برای یکدیگر قائل هستند. لحظه تعیین کننده در پیوند این دو زمانی اتفاق می‌افتد که برومیر در حال مرگ می‌گوید که او به‌عنوان پادشاهش از آراگورن تبعیت می‌کند. همان‌طور که آراگورن به دوست در حال مرگش دلداری می‌دهد، تحسین متقابل بین آن‌ها برای همگان آشکار می‌شود.

۹. ائوین و مری

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

هر چقدر که غیر متعارف باشد، پیوند مری با بازی دومینیک موناگان و ائوین با بازی میراندا اتو یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین پیوندهای این سه‌گانه است. ائوین که بانوی روهان است، مشتاق مبارزه برای آزادی خودش و آزادی پادشاهی‌ای است که آن را دوست دارد. در همین حین نیز مری می‌خواهد که همراه با دوستانش به جنگ برود و نمی‌خواهد آن‌ها را ناامید کند. با این حال، دیگران به آن‌ها اجازه مبارزه نمی‌دهند چراکه ائوین یک زن است و مری یک هابیت.

فیلم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» به هر دو شخصیت این فرصت را می‌دهد تا خودشان را در میدان نبرد ثابت کنند و ائوین و مری به کاراکترهای دوتایی نمادین و در عین حال کمتر مورد توجه قرار گرفته در این سه‌گانه تبدیل می‌شوند. نه تنها آن‌ها شجاعت و دلاوری خودشان را هنگام مبارزه برای آن چه که دوست دارند به نمایش می‌گذارند بلکه جادوگر پادشاه آنگمار را در لحظه‌ای بسیار مهم می‌کشند.

۸. گندالف خاکستری و بیلبو بگینز

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

اگرچه بخش اعظمی از رابطه آن‌ها در سه‌گانه The Hobbit بررسی می‌شود اما گندالف خاکستری با بازی سر ایان مک‌کلن و بیلبو بگینز با بازی ایان هولم این سه‌گانه را به‌عنوان دوستان قدیمی شروع می‌کنند که با ورود گندالف به شایر برای جشن تولد ۱۱۱ سالگی بیلبو دوباره به هم می‌رسند. عشق بین آن‌ها از لحظه‌ای که گندالف ورود خودش را اعلام می‌کند، آشکار می‌شود و این در حالی است که بیلبو با گرم‌ترین استقبال‌ها این جادوگر را به خانه‌اش دعوت می‌کند.

در حالی که این دو نفر درگیری‌های شدیدی درباره حلقه و دلبستگی بیلبو به آن دارند اما هیچگاه مراقبت و تحسین بین آن‌ها از بین نمی‌رود. گندالف به‌خاطر شجاعت و خلوص اخلاقی ساده بیلبو است که چنین احترامی به هابیت‌ها دارد، احترامی که حتی پس از چندین دهه دوری از بین نرفته است. شاید آن‌ها پرکارترین دو کاراکتر در طول سه‌گانه نباشند اما احیای دوباره دوستی آن‌ها شروع بسیار خوبی برای فیلم بود.

۷. فرودو و گندالف

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

فرودو بگینز مربیان و متحدان زیادی را در تلاش خودش برای از بین بردن حلقه دارد اما تعداد اندکی از آن‌ها همانند گندالف حامی و وفادار هستند. دوستی آن‌‎ها از اولین لحظات در فیلم کاملاً مشهود است، زمانی که فرودو به هنگام ورود گندالف به شایر با او روبه‌رو می‌شود و او را به‌خاطر تأخیرش سرزنش می‌کند. از طریق خنده و جشن فراوان، پایه و اساس پیوند میان آن‌ها استوار می‌شود.

با این حال، رابطه میان این دو تنها زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که نبرد سرزمین میانه علیه حلقه بالا می‌گیرد و فرودو وظیفه دارد تا حلقه را به موردور برساند. گندالف همیشه مایل بود که خرد و بینش خودش را به اشتراک بگذارد و راهنمای قابل اعتمادی برای فرودو است، کسی که دوست بسیار خوبی برای گندالف نیز بوده است. در واقع، تأثیر دوستی آن‌ها به قدری است که به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که آن‌ها فقط در نیمه ابتدایی فیلم «ارباب حلقه‎‌ها: یاران حلقه» در کنار هم هستند، آن هم قبل از اینکه گندالف به دست بالروگ سقوط کند و فرودو و سم مجبور شوند تا راه را به تنهایی ادامه بدهند.

۶. آراگورن و آرون

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

عاشقانه چیزی نیست که فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» روی آن تمرکز زیادی داشته باشد اما این بدان معنا نیست که این سه‌گانه کاملاً از داستان‌های عاشقانه بی‌بهره است. مشهورترین آن‌ها نیز به شکل رابطه پیچیده آراگورن با آرون با بازی لیو تایلر دختر الف لرد الروند با بازی هیوگو ویوینگ است. آرون زمانی معرفی می‌شود که فرودو از ضربات چاقو توسط رینگ‌ریث‌ها رنج می‌برد. آرون با بردن فرودو به ریوندل به آراگورن کمک می‌کند تا توسط الف‌ها شفا پیدا کند.

در حالی که عاشقانه‌ها آن‌ها با دشواری‌ها و نابودی قریب‌الوقوع سرزمین میانه هم‌زمان می‌شود و آرون مجبور می‌شود تصمیمی غیرممکن درباره آینده‌اش بگیرد اما عشق او نسبت به آراگورن همیشگی است. ازدواج این دو نفر وقتی که آراگورن به‌عنوان پادشاه گوندور تاج‌گذاری می‌کند نیز نقطه اوج کاملی برای داستان‌های این شخصیت‌ها و قوس داستانی عاشقانه آن‌ها است.

۵. فرودو و گالوم

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

دوستی ممکن است کلمه مناسبی برای توصیف پیوند میان فرودو بگینز و گالوم با بازی اندی سرکیس نباشد اما با این وجود، این دو کاراکتر در کنار هم حضور قدرتمندی دارند. شخصیت گالوم در فیلم «یاران حلقه» در حاشیه قرار دارد اما در فیلم «ارباب حلقه‌ها: دو برج» به‌صورت رسمی با فرودو و سمی ملاقات می‌کند. تلاش گالوم برای به دست آوردن دوباره حلقه وقتی که هابیت‌ها در خواب هستند، با شکست مواجه می‌شود و او به اسارت آن‌ها در می‌آید.

علی‌رغم اینکه گالوم کاملاً غیر قابل اعتماد است اما فرودو نمی‌تواند به سمت اسمیگل کشیده نشود چراکه او تنها موجودی است که می‌تواند عذاب و سختی‌ای که او بر دوش دارد را درک کند. فرودو نسبت به فساد اخلاقی گالوم توسط حلقه ابراز همدردی می‌کند و امیدوار است که او بتواند در حین هدایت هابیت‌ها به سمت موردور، به رستگاری دست پیدا کند. در حالی که با حمله گالوم به فرودو در کوه دوم پیوند این دو از بین می‌رود و در نهایت حلقه نیز نابود می‌شود اما رابطه میان آن‌ها همچنان یکی از منحصربه‌فردترین و جالب‌ترین‌ها در این سه‌‎گانه است.

۴. گندالف و پیپین

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

 عشق گندالف به همه هابیت‌ها در تمام فیلم‌ها به خوبی به تصویر کشیده شده است، حتی اگر برخی میزان شفقت او را بیش از دیگران محک می‌زنند. البته این به پیپین با بازی بیلی بوید اشاره دارد، هابیتی که همه راهی برای به دردسر انداختن خودش پیدا می‌کند. گندالف پس از یکی از همین دردسرها نیز او را یک احمق توصیف کرد.

با این حال، به همان اندازه که تعامل بین این دو برای کمدی بوده است، پیوند عمیق‌تر و دلسوزانه‌تری بین آن‌ها وجود دارد، پیوندی که واقعاً در فیلم «بازگشت پادشاه» زمانی که آن‌ها به گوندور سفر می‌کنند، نمود پیدا می‌کند. گندالف و پیپین از روشن کردن چراغ‌ها گرفته تا مبارزه در شرایط غیرمنتظره، این سه‌گانه را به‌عنوان یکی از صمیمانه‌ترین و وفادارترین جفت‌ها و همچنین یکی از خنده‌دارترین و غیرمحتمل‌ترین زوج‌ها به پایان می‌رسانند.

۳. لگولاس و جیملی

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

الف‌ها و دورف‌ها دشمنان ذاتی در سرزمین میانه هستند؛ بنابراین، رابطه بین لگولاس با بازی اورلاندو بلوم و جیملی با بازی جان ریس دیویس زمانی که در شورای الروند ملاقات می‌کنند و به یاران حلقه می‌پیوندند، به شکلی دوستانه شروع نمی‌شود. با این حال، پیوندی که بین آن‌ها ایجاد می‌شود، دوستی واقعی و احترام متقابل است، حتی اگر هرگز آن رقابت بینشان از بین نرود.

به‌راحتی می‌توان رقابت‌های بین این دو نفر را در نبرد به‌خاطر آورد که اورک‌ها و اوروک های را می‌کشتند و هر کدام سعی داشتند تا تعداد بیشتری را نابود کنند. کمدی جذاب و دوست‌داشتنی در پیوند دوستی بین آن‎‌ها بسیار جذاب و جالب توجه بوده است. این در حالی است که در بین لحظات کمدی، لحظات نمادین تقابل این دو با برخی از مشکلات غیر قابل حل سبب شده تا این دو یکی از بزرگترین و دلچسب‌ترین دوستی‌ها را در این سه‌گانه داشته باشند.

۲. مری و پیپین

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

هابیت‌ها بدون شک قلب و روح سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» هستند و این در حالی است که فرود و سم با بازی شان آستین ممکن است قهرمانان اصلی داستان باشند اما مری و پیپین بهترین نمونه از سرگرمی‌های شیطنت‌آمیز اما جالب در سرزمین شایر هستند. این دو به‌عنوان دوستانی جدایی ناپذیر معرفی شدند که اشتهای بسیار زیادی برای دردسر و ماجراجویی دارند و خودشان را در سفر با یاران حلقه همراه می‌کنند و در طول مسیر نیز خنده‌های زیادی را فراهم می‌کنند.

مری و پیپین فراتر از شخصیت‌های کمدی هستند و در مبارزه با شرارت نقشی اساسی دارند. آن‌ها الهام‌بخش گروه انت‌ها می‌شوند تا علیه ایزنگارد قیام کنند و یک پیروزی سریع و قاطع را به دست بیاورند و با وجود اینکه جدا شدند اما هر دو نقش بسیار مهمی در هنگام حمله موردور به گوندور ایفا کردند. آن‌ها نمونه عالی دوستی خالصانه، لجام گسیخته و شادی‌آور هستند.

۱. فرودو و سم

بهترین کاراکترهای دوتایی در فیلم‌های the lord of the rings

فرودو در حالی که سرنوشت سرزمین میانه را در دستانش دارد و برای از بین بردن حلقه به موردور سفر می‌کند، تلاشی به ظاهر غیرممکن را انجام می‌دهد. دلیل بزرگ موفقیت او در این تلاشش نیز حمایت بی‌دریغ بهترین دوستش سموایز گامگی است. اگرچه هرگز نمی‌توان شجاعت او را زیر سؤال برد اما بزرگترین ارزش سم برای فرودو، خوش‌بینی بی‌وقفه و اعتقاد ثابت او به این است که خیر بر شر پیروز خواهد شد و مهم نیست که وضعیت چقدر وخیم باشد.

پیوند میان این دو هابیت هرچه سفر پرمخاطره‌شان ادامه پیدا می‌کند، عمیق‌تر و قوی‌تر می‌شود و صحنه‌های این دو کاراکتر در کنار هم در حالی که آخرین مرحله از سفرشان در موردور را پشت سر می‌گذرانند، به همان اندازه که قدرتمند است، فراموش‌نشدنی نیز به نظر می‌رسند. دوستی افسانه‌ای سم و فرودو نه تنها یکی از بهترین دوتایی‌ها در سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» است بلکه یکی از بهترین دوتایی‌ها در تاریخ سینما به شمار می‌رود.

منبع: collider

نظر شما