شناسهٔ خبر: 67445520 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها اجرایی می‌شود

مدیرعامل ایران ایر گفت: مدیریت کاهش تاخیرات پروازی و سرخط کردن هواپیما‌ها از طریق راه اندازی مرکز occ اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

 شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری امروز خود از راه اندازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات یا OCC  خبر  داد و گفت:  این مرکز نقش شبکه عصبی یک شرکت هواپیمایی هشیار و پویا را دارد.

وی افزود: واژه OCC که مخفف Operation Control Center  است در واقع OCC یک مرکز یکپارچه عملیات پرواز با دسترسی فوری به تمامی اطلاعات است که امکان تصمیم گیری سریع در مواقع ضروری را فراهم می کند.

او بیان کرد: مدیریت انجام ایمن و به موقع پروازها اطمینان از سر خط بودن ،هواپیماها دنبال کردن وضعیت کروی پرواز، پایش مداوم وضعیت مسافران هماهنگی تمامی عوامل زمینی و فرودگاهی و کنترل فروش و مدیریت درآمد بخشی از وظایف این مرکز است. 

وی تاکید کرد: صنعت هوانوردی با وجود مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (OCC) زنده و ایمن است و مدیر این مرکز میتواند با مدیریت و دانش ،خود نجات دهنده یک شرکت هواپیمایی در مواقع ضروری باشد.

او بیان کرد: با توجه به نقش حیاتی OCC تصمیم بر آن شد تا مرکز کنترل و هماهنگی عملیات "هما" به صورت سازمانی و به شکل یک مرکز مستقل فعالیت خود را آغاز کند.

وی  با بیان اینکه  در این رویکرد ایجاد ساختار سازمانی تدوین شرح وظایف ،مرکز تجهیز آن با استانداردهای موجود و استفاده از توان متخصصان و کارشناسان داخلی مد نظر قرار گرفت گفت: با توجه به تاکید ویژه مدیرعامل "هما" در خصوص اجرای اصولی و ساختاری این ،مرکز استفاده از آخرین زیر ساخت های فنی و به کارگیری افراد خبره و متخصص در دستور کار قرار گرفت و در جهت فرهنگ سازی و آموزش کارکنان دوره های آموزشی متعددی در این زمینه برگزار شد. 

او گفت: فعالیت مرکز OCC در هما به صورت شبانه روزی است و اعضای آن تیم مجربی از نمایندگان معاونت های مختلف مدیر عامل  که خبره حوزه کاری خود بوده و نگاه جامع و کاملی به صنعت هوانوردی دارند تا بتوانند موضوعات غیر معمول در حیطه پرواز را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند .

فرزادی پور همچنین از آغاز به کار مرکز سلامت همای سبز خبر داد و گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش خدمات پزشکی در بخش هوایی با استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی،  اقدام به راه اندازی این مجموعه کرد. 

او گفت: این مرکز،  اولین مرکز فعال سلامت در منطقه فرودگاه مهرآباد  است که لزوم ایجاد آن براساس نیاز سنجی سال های اخیر صورت گرفته است ، در برپایی این مرکز ، تامین کادر پزشکی و تجهیزات از توان بخش شرکت مپنا استفاده شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات این مرکز بررسی وضعیت کلی سولانا کادر پزشکی و کادر عملیات پروازی خواهد بود که این امر مستلزم دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری است .

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما