شناسهٔ خبر: 67445468 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مظفری‌زاده: با حسینی مذاکره نکردیم/ ۳ گزینه سرمربیگری داریم - اکو

اقتصاد ایران: سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور گفت: برای انتخاب سرمربی تیم سه گزینه داریم که هم داخلی هستند و هم خارجی.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

سعید مظفری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره ادعای مدیرعامل آلومینیوم اراک مبنی بر مذاکره باشگاه تراکتور با مجتبی حسینی و تهدید او به شکایت از باشگاه تبریزی اظهار داشت: اولاً ما هیچ مذاکره‌ای با حسینی نداشتیم. از مدیرعامل باشگاه آلومینیوم که عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ است قطعاً این انتظار می‌رود که نسبت به قوانین بیشتر از سایرین اشراف داشته باشد. لازم به یادآوری است که قوانین مربوط به نقل‌وانتقالات که مربوط به بازیکنان است، مشمول مربیان فوتبال نمی‌شود. بنابراین ضمن اینکه تأکید می‌کنم ما هیچ مذاکره‌ای با حسنی نداشتیم، باید بگویم که ممنوعیت مذاکره با بازیکنان ارتباطی به مربیان ندارد. انتظار می‌رود عزیزان قبل از اینکه موضوعی را بیان کنند، از صحت و سقم آن اطلاع کسب کنند و نسبت به قوانین هم اشراف داشته باشند.

وی در مورد جلسه هیئت مدیره باشگاه تراکتور پس از جلسه زنوزی با تعدادی از هواداران تصریح کرد: تعدادی از هواداران بعد از اینکه به دیدار آقای زنوزی آمدند درخواست بازگشت او به تراکتور را داشتند. علیرغم مشکلاتی که هنوز پابرجاست و انتظار داریم نمایندگان استانی پیگیر حق و حقوق باشگاه باشند که عمده آنهم حق پخش تلویزیونی و پخش مستقیم بازی‌هاست؛ آقای زنوزی برای اینکه نگرانی و دغدغه مردم آذربایجان را رفع کند همان شب دستور جلسه آنلاین هیئت مدیره را داد. در آن جلسه بعد از اینکه من گزارشات مربوط به روند واگذاری باشگاه را ارائه کردم، زنوزی و هیئت مدیره به بنده مأموریت دادند که برای انتخاب سرمربی و جذب بازیکنان وارد کار شوم.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در واکنش به اینکه از دیوید بتونی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تراکتور نام برده می‌شود، گفت: گزینه‌های‌مان را محدود کردیم. سه گزینه داریم که هم داخلی هستند و هم خارجی. از بین این گزینه‌ها ان‌شاءالله چند روز آینده بعد از بررسی نهایی، سرمربی‌مان را انتخاب می‌کنیم.

مظفری‌زاده راجع به رونمایی از بازیکنان جدید تراکتور نیز تصریح کرد: ما در مورد بازیکنان از همه گزینه‌های مربیگری نظر گرفتیم. لیست بازیکنان را هم در اختیارشان قرار دادیم. ضمن اینکه با بررسی تیم فنی فصل گذشته و نقاط ضعف‌مان اقدام به جذب بازیکنان کردیم.

وی درباره آخرین وضعیت حمید مطهری و اینکه جدایی او از تراکتور قطعی است، گفت: مطهری یک سال دیگر با ما قرارداد دارد و منتظریم در اولین فرصت با او بنشینیم و صحبت کنیم. مطهری به هر حال طی این مدت خالصانه و صمیمانه با ما همکاری کردند و ان‌شاءالله در جلسه‌ای با او صحبت خواهیم کرد.

سرپرست مدیرعاملی تراکتور در مورد موضوعات مطرح شده پیرامون قرارداد تراکتور با محمدرضا اخباری و حاشیه‌های به وجود آمده در این خصوص نیز توضیح داد: این بازیکن سال‌ها برای موفقیت تراکتور تلاش کرده است و قدردان او هستیم، اما ایشان اخیراً طی گفت‌وگویی در فضای مجازی مبالغ دریافتی از تراکتور را انکار کرده است. تمامی اسناد مربوط به قرارداد اولیه، توافقات الحاقی، پاداش‌های انفرادی و مبالغ واریز شده به حساب اخباری در باشگاه تراکتور موجود بوده است که بنا به حفظ شأن و احترام این بازیکن اسناد آن را منتشر نمی‌کنیم، ولی به جهت عدم وجود تعهد محرمانگی در قرارداد منعقد شده، در این مقطع صرفاً برای شفاف‌سازی موضوع و تنویر افکار عمومی به اعلام ارقام دریافتی بسنده می‌کنیم.

وی راجع به جزئیات قرارداد این بازیکن، یادآور شد: براساس قرارداد منعقد شده در تاریخ 26 دی ماه سال 1397 به مدت چهار سال و نیم مابین باشگاه تراکتور و محمدرضا اخباری، مبلغ قرارداد نیم‌فصل دوم (فصل 98-97) 450 میلیون تومان، سال دوم (فصل 99-98) 550 میلیون تومان، سال سوم (1400-99)، یک میلیارد و 450 میلیون تومان، سال چهارم (1401-1400) یک میلیارد و 600 میلیون تومان و سال پنجم (1401-1402) یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است و طرفین متعهد شدند به تمامی مفاد مندرج در متن قرارداد پایبند باشند.

مظفری‌زاده خاطر نشان کرد: با استناد به بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، آقای اخباری همه ساله خواستار افزایش مبلغ قراردادش شده که آقای زنوزی نیز به منظور حفظ روحیه و ارزش این بازیکن و همچنین علاقه هواداران به او، با درخواست‌هایش موافقت کرده است؛ به طوری که طی توافق الحاقی در سال دوم، قرارداد این بازیکن به یک میلیارد و 300 میلیون تومان  (2.3 برابر)، طی توافق الحاقی در تاریخ 14 اسفند ماه سال 1399، قرارداد این بازیکن به سه میلیارد و 200 میلیون تومان (2.2 برابر)، طی توافق الحاقی در تاریخ 11 شهریور ماه سال 1400 قرارداد اخباری به پنج میلیارد و 200 میلیارد تومان (3.2 برابر) و طی توافق در تاریخ 30 شهریور ماه سال 1401، قرارداد این بازیکن به مبلغ 9 میلیارد تومان (پنج برابر) افزایش یافته است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور گفت: با توجه به اسناد موجود در واحد امور مالی باشگاه، 450 میلیون تومان در سال اول، یک میلیارد و 300 میلیون تومان در سال دوم، سه میلیارد و 200 میلیون تومان در سال سوم، شش میلیارد و 25 میلیون تومان در سال چهارم با احتساب آپشن‌ها و بیش از 13 میلیارد تومان در سال پنجم با احتساب آپشن‌ها به حساب معرفی شده از سوی وی واریز شده است.

مظفری‌زاده همچنین اظهار داشت: براساس قوانین فیفا و فدراسیون فوتبال، باشگاه تراکتور می‌توانست محمدرضا اخباری را مجاب کند تا روز پایان قراردادش با همان مبالغ درج شده در قرارداد منعقد شده در تاریخ 26 دی ماه سال 97 بازی کند.

وی در واکنش به ادعای اخباری درباره مبلغ پیشنهادی تراکتور برای تمدید قرارداد، توضیح داد: طی تماسی با مدیرعامل سابق باشگاه و بنا بر اعلام ایشان، آخرین مبلغ پیشنهادی تراکتور به آقای اخباری 20 میلیارد تومان برای یک فصل بود که توسط ایشان رد شد.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور ادامه داد: بالاخره در تمامی باشگاه‌های دنیا هم مرسوم بوده که بازیکنان بزرگ یک روزی از باشگاه‌شان جدا می‌شوند، ولی این موضوع بسیار حائز اهمیت است که بازیکن حرمت و شأن باشگاه محبوبش را حفظ کرده و با اظهارات مکرر از حاشیه‌سازی برای آن اجتناب کند.

مظفری‌زاده در پایان تأکید کرد: باشگاه تراکتور این حق را بر خود محفوظ می‌داند که در صورت نیاز تصاویر قرارداد اولیه، الحاقیه‌ها و فیش‌های واریزی را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما