شناسهٔ خبر: 67445463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نجات خانواده گرفتار در طغیان رودخانه‌ای در فارس

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: این سازمان خانواده پنج نفره را که در طغیان رودخانه نزدیک تنگه براق شهرستان اقلید گرفتار شده بودند نجات داد.

صاحب‌خبر -

هادی عیدی پور یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: عصر شنبه ۹ تیر ماه ۱۴۰۳ در پی تماس و فکس مدیریت بحران استانداری فارس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و اعلام خبر گرفتار شدن پنج نفر درون رودخانه،تیم های عملیاتی تخصصی ایستگاهای ۱۴ و ۱۷ در خارج از محدوده شهری قبل از تنگه براق اعزام شدند.

نجات خانواده گرفتار در طغیان رودخانه‌ای در فارس

عیدی پور با اشاره به این عملیات اظهار کرد: تیم های تخصصی امداد و نجات کوهستان و غواصی به محل حادثه اعزام شدند که در بررسی اولیه مشخص شد یک خانواده پنج نفره شامل ۲ نفر مرد، یک خانم و ۲ کودک که برای تفریح به درون رودخانه قبل از تنگه براق روبروی روستای دره همونه رفته بودند با بالا آمدن آب در فاصله ۱۵ متری حاشیه رودخانه گرفتار شده اند.

وی بیان کرد: تیم های عملیاتی پس از بررسی دقیق و با در نظر گرفتن تمام اصول ایمنی با استفاده از طناب و ایجاد کارگاه تیرول بر روی رودخانه ابتدا ۲ کودک و سپس زن و ۲ نفر مرد را با پوشیدن جلیقه نجات و حمایت تیم عملیاتی از عرض ۱۵ متری رودخانه خروشان به طور صحیح و سالم به حاشیه امن منتقل کردند.

نجات خانواده گرفتار در طغیان رودخانه‌ای در فارس

عیدی پور اعلام کرد: این حادثه تلفات جانی در پی نداشت و توصیه ها و تذکرات لازم توسط تیم عملیاتی به افراد داده شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و دلیل اعزام تیم آتش نشانی شیراز به این منطقه، وجود تجهیزات و نیروهای انسانی آموزش دیده در این سازمان اعلام شد.

نظر شما