شناسهٔ خبر: 67445412 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسوولان آمریکایی: گالانت موضعگیری خود را علیه جبهه حزب‌الله لبنان تغییر داده است

سپیده حسینی

برخی مسوولان آمریکایی اعلام کردند که موضعگیری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آنچه پیش از این، «نابودی» جنبش حماس و حزب‌الله می‌خواند، دچار تغییر شدیدی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نقل از برخی مسوولان این کشور نوشت، در ابتدا پس از اجرای عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر گذشته، موضعگیری «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چنین بود که «اسرائیل باید در پاسخ به این عملیات، کل حماس و حزب‌الله را نابود کند» اما در ادامه نظرش تغییر کرد و اکنون می‌گوید «گشودن جبهه جنگ جدیدی در شمال (فلسطین اشغالی با حزب‌الله) تصمیم خردمندانه‌ای نیست.»

در این گزارش تاکید شده که مسوولان آمریکایی بر این باور هستند کابینه رژیم صهیونیستی در تصمیم‌گیری درباره گشودن جبهه بزرگتری با حزب‌الله در شمال (فلسطین اشغالی) دچار دودستگی شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به فشارهایی که جبهه لبنان بر کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل می‌کند، فاش کرد نگرانی‌ها در این خصوص از «اسرائیل» فراتر رفته و آمریکا را نیز در بر گرفته است.

مسوولان آمریکایی در این رابطه تاکید کردند که توقف جنگ در نوار غزه «امن‌ترین» راه برای خاموش کردن آتش درگیری با حزب‌الله است.

همچنین در این گزارش آمده است، طرح «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دلیل درخواست‌های جدید حماس و اظهارات مبهم نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) مورد تردید قرار گرفته است.

دولت بایدن به شدت از رژیم صهیونیستی خواست وارد جنگ با لبنان نشود چرا که «این اقدام برای هر دو طرف فاجعه‌بار خواهد بود و چه بسا آتش جنگ منطقه‌ای را روشن کند»، به ویژه که این اقدام نیازمند مداخله آمریکا است و علاوه بر آن حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تاثیر بزرگی بر کمپین انتخاباتی بایدن خواهد گذاشت و از آراء آمریکایی‌های عرب تبار و ترقی‌خواه می‌کاهد.

تنش میان لبنان و رژیم صهیونیستی با تشدید حملات تل‌آویو علیه لبنان و تهدید آن به «بازگردانان به عصر حجر» بالا گرفته و در نتیجه آن رسانه‌های سراسر جهان پیش‌بینی می‌کنند که آیا احتمال آغاز جنگ گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی وجود دارد یا نه.

انتهای پیام

نظر شما