شناسهٔ خبر: 67445380 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

رشد ۱۰۰ درصدی عملکرد «هما» در اصلاح ساختار و افزایش ماموریت‌ها

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از رشد ۱۰۰ درصدی در کنترل سیستم، اصلاح ساختارها و افزایش ماموریت ها خبر داد و گفت: علی رغم کاهش تعداد ناوگان، عملیات حج و اربعین، جام جهانی و نوروز با رشد چشم‌گیری مواجه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره اقدامات انجام شده در عملیات حج تمتع اظهار کرد: برنامه های حج از ۵ ماه قبل از شروع عملیات برنامه ریزی و اعلام شد که هواپیمایی جمهوری اسلامی توانایی جابه‌جایی ۵۰ هزار نفر از زائرین را دارد.

وی افزود: انتقال ۴۰ هزار زائر دیگر را به شرکت همکار واگذار شد اما دو روز قبل از شروع عملیات، کشور عربستان به غیر هما سایر شرکت ها را قبول نکرد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» گفت: با توجه به اینکه چاره ای جز اینکه تمام حجاج را جابه‌جا می کردیم برنامه ریزی تغییر کرد و برنامه رفت در مدت یک ماه در بهترین حالت ممکن انجام شد. امسال یکی از بهترین عملیات، عملیات رفت حج تمتع ۱۴۰۳ بود و جا دارد از تلاش شبانه روزی همکاران هما تشکر و قدردانی کنم که جز ایثار و از خود گذشتگی چیز دیگری دیده نشد.

فرزادی پور با اشاره به شروع عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ از  ۲۲ اردیبهشت گفت: در این عملیات ۷۵۸ لگ پروازی انجام و ۸۷ هزار و ۶۲۴ زائر با میانگین تاخیر ۴۰ دقیقه از ۲۱ فرودگاه اعزام شدند که شامل ۴۴۰ پرواز به مدینه و ۳۱۸ پرواز به جده است.

وی با اشاره به شروع عملیات برگشت از اول تیر ماه گفت: از زمان شروع عملیات ۲۷۸ پرواز توسط ناوگان «هما»انجام شده و از یک هواپیما از شرکت آوا ایر کمک گرفتیم که ۱۴ پرواز انجام داده است و با احتساب تعداد پروازهای این شرکت هواپیمایی ۲۹۲ پرواز انجام و ۳۳ هزار و ۲۲۶ زائر منتقل شده است.

وی افزود: میانگین تاخیر در عملیات برگشت تا این لحظه  ۷۳ دقیقه بوده است که علت آن رویه های جدید کشور عربستان و شلوغی و تراکم ترافیکی در روزهای ابتدایی عملیات برگشت در عربستان است.

فرزادی پور یادآور شد: ۲۴۲ پرواز از مدینه و ۵۰ پرواز از جده تا کنون انجام شده است.

به گفته فرزادی پور؛ عملیات بازگشت زائران به کرمان، بوشهر، بیرجند، اهواز، تبریز و رشت  تمام شده است و ما بقی فرودگاه ها بر اساس برنامه انجام می شود.

افتتاح سه مرکز جدید در هما

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اظهار کرد: امروز مرکز  کنترل و هماهنگی OCC، مرکز کنترل عملیات سایبری soc، مرکز طب هوایی جمهوری اسلامی در مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» افتتاح می شود.

وی افزود: در نقاط مختلف کشور بیماران نیاز مند به انتقال به مراکز درمانی هستند و «هما» از طریق چارتر این کار را انجام می دهد که هزینه آن از نقاط دور حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که در نظر داریم با پروازهای جاری این نرخ را به یک دهم کاهش دهیم.

وی در ادامه از رشد ۱۰۰ درصدی در کنترل سیستم، اصلاح ساختارها و افزایش ماموریت ها خبر داد و گفت: علی رغم کاهش تعداد ناوگان، عملیات حج و اربعین، جام جهانی و نوروز مجموع عملیات با رشد چشم گیری مواجه بود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» تصریح کرد: قیمت‌های بلیت هما خارج از قیمت جهانی نیست و البته برای تامین قطعه و نوسانات نرخ ارز باید بالاتر باشد اما مطرح شده که پایین تر از نرخ جهانی و نسبت به مسیر شود.

فرزادی پور گفت: در خصوص پروازهای ویژه اربعین تابع سیاست های حاکمیت هستیم و در عملیات شرکت می کنیم.  البته هیچ نرخی تا این لحظه مطرح نشده است.

نظر شما