شناسهٔ خبر: 67445157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای نهضت آسفالت در ۳۰ معبر اصلی از شهر خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - شهردار خرم آباد گفت: نهضت آسفالت در ۳۰ معبر اصلی شهر خرم آباد با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش بارانی بیرانوند روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرداری اظهار کرد: عملیات آسفالت معابر اصلی سطح شهر با حجم ۳۶ هزار تن آسفالت و در قالب ۳۰۰ هزار متر مربع مساحت خواهد بود.

وی اضافه کود: برخی معابر اصلی شهر همچون فردوسی، خیابان شکوفه (موازی خیابان شریعتی) حدود ۲۰ سال است که روکش آسفالت نشده اند، همچنین آسفالت محله های قدیمی چال میر حسین، بلوار ولایت، خیابان خایدالو و ۹۰ درصد خیابان ساحلی انجام شده یا در حال انجام است.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه عملیات آسفالت در هر سه منطقه شهرداری در حال انجام است، افزود: پس از اجرای معابر اصلی، عملیات آسفالت کوچه ها با استفاده از تولید کارخانه آسفالت شهرداری انجام خواهد شد که براساس برآورد کارشناسان عمران شهرداری برای روکش آسفالت تمامی خیابان ها و معابر شهر خرم آباد به ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مجموع نیاز است.

بارانی بیرانوند عنوان کرد: کارخانه آسفالت شهرداری در صورت عدم مشکل روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ تن تولید خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ پروژه شاخص عمرانی متوسط و بزرگ در سطح شهر خرم آباد در حال انجام است که اعتبار هرکدام آنها کمتر از ۵۰ میلیارد ریال نیست، همچنین ۶ پروژه کلان شهری تعریف شده که اعتبار هریک از آنها بالای یک هزار میلیارد ریال می باشد.

شهردار خرم آباد همچنین در خصوص آغاز عملیات اجرایی خیابان موازی حافظ گفت: این خیابان با عرض ۱۲ متر سواره در حال اجراست و برای طرح طراحی شهری جداره در حال گرفتن مشاور هستیم.

اجرای نهضت آسفالت در ۳۰ معبر اصلی از شهر خرم آباد

بارانی بیرانوند بیان کرد: بخشی از املاک در مسیر اجرای طرح توسط شهرداری و تعدادی نیز توسط راه و شهرسازی خریداری و حدود ۱۵ ملک هنوز خریداری نشده که پس از تملک باید معبر از سکانس میانی باز و طرح ترافیکی آن توسط مشاور ارایه و اجرا شود.

وی با بیان اینکه فرصت های خوبی در خیابان موازی حافظ نهفته است، تصریح کرد: از ۲ جداره می شود با این خیابان در ارتباط بود و علاوه بر کاهش بار ترافیکی خیابان حافظ و تبدیل شدن آن به یک خیابان تفرج محور، می تواند این مسیر را با جداره های جدید پیوند دهد که اجرای آن براساس ضوابط میراث فرهنگی انجام می شود.

بارانی بیرانوند عنوان کرد: خیابان حافظ از حدفاصل میدان گپ تا مسجد توسلی در هر ۲ طرف وضعیت معبری نامناسبی دارد که در این راستا پیاده رو سازی این مسیر و جداول مربوط به آن براساس مصالح بافت و ضوابط میراث فرهنگی در حال بازآفرینی و مرمت است.

بارانی بیرانوند افزود:‌ با رصد دیگر شهرها، طی سال های اخیر سیستم مدیریت شهری در کسب رضایت مردم موثر بوده و تمامی اینها حاصل همدلی، وحدت و هم افزایی شورا با مجموعه شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی بوده و با ورود استاندار جدید امیدواریم از شرایط جدید بهره برداری مطلوبتری در کسب رضایت عمومی داشته باشیم.

نظر شما