شناسهٔ خبر: 67444960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشدید اجرای واکسیناسیون در دام‌های استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از تشدید اجرای واکسیناسیون در دام‌ها در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد فتاحی ظهر امروز با اشاره به آغاز مرحله نخست طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در استان مرکزی گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی حاد و واگیردار است که سبب ایجاد خسارت اقتصادی و کاهش تولید شیر و گوشت دام می شود. طرح واکسیناسیون دامی علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام هر ساله به صورت رایگان و به صورت برنامه‌ریزی شده و در قالب مراحل جداگانه و به طور همزمان در همه استان های کشور و این استان انجام می‌شود.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون در دام‌ها با اولویت کانون‌های سال‌های گذشته، مناطق عشایری، دام‌های واقع در حاشیه مناطق حفاظت شده، حیات ‌وحش و مناطق پرخطر انجام می‌شود. این طرح به مدت 60 روز کاری از تاریخ نهم تیر امسال شروع و تا اواسط شهریور در تمام 12شهرستان استان اجرا می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای رایگان طرح واکسیناسیون تب برفکی در استان توسط اکیپ‌های بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد: پیش بینی بر این است در مرحله نخست 95 درصد از جمعیت دام‌های سنگین و 90 درصد از دام‌های سبک سطح شهرستان‌های استان علیه این بیماری واکسینه و از مقاومت لازم برخوردار شوند.

فتاحی خاطرنشان کرد: دامداری‌ها به منظور پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام‌های خود و منطقه علاوه بر واکسیناسیون دام‌های خود نسبت به رعایت نکات بهداشتی و امنیت زیستی شامل جلوگیری از تردد افراد متفرقه به دامداری، ضد عفونی دامداری، خرید هر نوع دام با اخذ مجوز دامپزشکی و انجام قرنطینه اقدام کنند.

انتهای پیام/711/

 

نظر شما