شناسهٔ خبر: 67444660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آغازهماهنگی‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت حجاج ایرانی در عربستان

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه، سرکنسول کشورمان در جده اظهار داشت: هماهنگی های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه تشکیل شد حسن زرنگار گزارشی از نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و میزان آرای اخذ شده از زائران ، عوامل و کارگزاران حج ارائه کرد و افزود: با توجه به حضور حدود سی هزار زائر در مکه و مدینه در جمعه آینده، هماهنگی های لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات با داخل کشور و کشور میزبان آغاز شده است.

در این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به بازدیدهای خود از هتل های محل اقامت زائران و برخی گلایه هایی که مطرح می کنند به ماندگاری زائران بعد از اعمال حج درعربستان تا زمان بازگشت به کشور اشاره کرد و از معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست که نسبت به اطلاع رسانی لازم همچنین برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مجموعه ها و کاروان ها اقدام کند.

وی گفت: از راهکارهای مناسب برای اینکه زائرآرامش بیشتری داشته باشد استفاده و رضایتمندی زائر در اولویت قرار گیرد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم تاکید کرد مدیر و عوامل به همراه روحانی  کاروان به میدان بیایند و برنامه های وِیژه ای را برای زائران تعریف کنند تا اوقات فراغت شان به نحو مناسب پر شود.

در ادامه این جلسه، غلامرضا رضایی با ارائه گزارشی از وضعیت حجاج و برنامه هایشان درمکه و مدینه به بازگشت بیش از 32 هزار و 330 نفر در قالب 139 کاروان از عربستان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: تا بامداد امروز حدود 37 درصد حجاج ایرانی عربستان را ترک کردند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تعداد زائرانی را که تا پایان شب گذشته در هتل های مکه و مدینه اسکان دارند 53 هزارو 596 نفر اعلام کرد و طولانی شدن پروازهای بازگشت را عامل طولانی شدن سفر زائران دانست.

گزارش ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در باره سلسله جلسات ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی فعالیت بخش های مختلف از دیگر بخش های این نشست بود و معاون حج وعمره سازمان حج هم به تشریح قراردادهای منعقد شده با شرکت های عربستانی برای ارائه خدمات در موسم حج و مقایسه آن با سالهای گذشته پرداخت و بر لزوم فعالیت موثرتردربخش های اطلاع رسانی، توجیه و آموزش زائران و عوامل تاکید کرد.

در پایان این جلسه، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنان تعداد ویزیت ها در مراکزدرمانی و مطب های مجموعه ها و درمانگاهها زیاد است، گفت: 34 بیمار در بیمارستان هلال احمر در مکه و به ترتیب 19  و 4 بیمار هم  در بیمارستان های عربستان در مکه و مدینه بستری هستند.

وی به فوت 24 نفر از زائران اشاره کرد و افزود: تاکنون زمینه بازگشت مجموعا حدود 70 نفر از بیماران و تعدادی ازهمراهانشان از طریق فرودگاه جده به کشور فراهم شده است و این روند ادامه دارد.

سرپرست حجاج ایرانی هم از زائران بستری بعنوان مهمانان خانه خدا یاد کرد و گفت: کادر پزشکی به تلاش خود برای ارائه خدمات به زائران ادامه دهد و پزشکان توصیه های لازم را برای حفظ سلامتی و پیشگیری به زائران بیان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما