شناسهٔ خبر: 67443675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان رضوی نخستین «امحاء فنی» ماینرهای غیراستاندارد کشور را انجام داد

 مشهد-ایرنا- مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی گفت: نخستین عملیات «امحاء فنی» ماینرهای غیراستاندارد در کشور توسط این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

هادی ذاکری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امحای فنی برای ماینرهای دارای رای محکومیت قطعی، ضبط به نفع دولت و فاقد تاییدیه اداره کل استاندارد استان خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۹۰۰ دستگاه ماینر در استان خراسان رضوی امحاء شده و در چرخه مزایده در قالب ضایعات و قطعات یدکی قرار گرفته است.

مدیر کل جمع آوری و فروش امول تملیکی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین یک هزار دستگاه ماینر دیگر نیز همزمان با هفته مبارزه با قاچاق کالا در ماه جاری، عملیات امحا فنی و تعیین تکلیف آنها انجام خواهد شد.

ذاکری با بیان اینکه این ماینرها در سه سال اخیر کشف و در اختیار اداره کل جمع آوری و اموال تملیکی خراسان رضوی قرار گرفته است، گفت: پارسال با دستور معاون امنیتی استاندار و همراهی اداره کل استاندارد در بازدید میدانی نسبت به تعیین تکلیف ماینرهای غیر استاندارد اقدام شده است.

۳۴ شهرستان در خراسان رضوی و هشت شهرستان در استان خراسان شمالی توسط اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی با مرکزیت مشهد اداره می شوند.

به گزارش ایرنا، صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز فقط در مکان‌های صنعتی با حداقل قدرت برق ۳۰ کیلووات امکان پذیر است، لذا هر نوع فعالیت در سایر مکان ها مانند منازل، باغ ها و مکان‌های تجاری خلاف قانون است.

نظر شما