شناسهٔ خبر: 67442959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تاکتیک‌ امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم صهیونیستی

یکی از تاکتیک‌های امام خمینی (رحمةالله‌علیه)، برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، آن بود که تلاش کرد با دعوت مسلمانان به وحدت، جبهه مشترک و محکمی برای مقابله با این خطر بزرگ جهانی تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون «تاکتیک‌های امام خمینی (ره) برای مبارزه با رژیم صهیونیستی» پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

یکی از تاکتیک‌ها و روش‌های کلی امام خمینی (رحمةالله‌علیه)، برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، دعوت مسلمانان جهان به وحدت و همراهی با دیگر مسلمانان در این جهت بوده است.

امام (رحمةالله‌علیه) از امت اسلام می‌خواهد که برای بیرون راندن اسرائیل غاصب، به حکومت و ملت ایران دست برادری داده و جبهه مشترک و محکمی برای مقابله با این خطر بزرگ تشکیل دهند.

امام، یک انسان الهی پایبند به اسلام و فراملی که با معیار قرار دادن اسلام، میان مسلمانان و کشورها و مذاهب اسلامی، تفاوتی قائل نبود و در این جهت فرمود: «من به همه کشورهای اسلامی و کشورهای عربی و غیر عربی اعلام می‌کنم که علمای اسلام و مراجع عظام و ملت متدین ایران و ارتش شریف ایران، با همه مسلمانان، برادر هستند و همراهی و هم پیمانی با اسرائیل را که دشمن اسلام و ایران است، محکوم می‌نمایند.»[۱]

امام (رحمةالله‌علیه) نابود ساختن اسرائیل و باز پس‌گیری بیت المقدس را از ایجاد وحدت در جهان عرب آغاز کرده و می‌فرمایند: «وحدت جهان عرب، گامی مهم در راستای آزادسازی فلسطین است. حکومت‌های عربی باید در کنار یکدیگر اجتماع کرده و اسرائیل را از سرزمین‌های خود بیرون برانند و دست استعمارگران را کوتاه کنند.

مسلمانان و حکومت‌های اسلامی، باید با هم متحد شوند و برای نابود کردن و ریشه کن نمودن این جرثومه فساد اقدام کنند و نگذارند که حامیان آن، از او حمایت نمایند. از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم که به اسلام و مسلمین عزت و عظمت عطا کند و آنان را با هم متحد گرداند.»[۲]

این وحدت، همان طور که در کلام امام (رحمةالله‌علیه) به چشم می‌خورد، در نهایت به یکپارچگی همه مسلمانان می‌انجامد. تفرقه و اختلاف میان مسلمانان باعث شد که اسرائیل و حامیان آن به فلسطین دست یابند، اسرائیل این جرثومه فساد، به قدس و بیت المقدس اکتفا نخواهد کرد و اگر به حال خود رها شود، همه کشورهای اسلامی در معرض خطر قرار خواهند گرفت.[۳]

امام خمینی (رحمةالله‌علیه) اعتقاد داشتند در صورت تحقق وحدت کلمه و یکپارچگی در برابر دشمن، قدس آزاد شده و شر جرثومه فساد از سر بلاد اسلامی قطع می‌شود.

ایشان فرمودند: «همه مسلمانان باید با هم متحد شده و با ریشه کن نمودن اسرائیل، حق ملت فلسطین را به آنان باز گردانند.»[۴]

بنابراین یکی از تاکتیک‌های امام خمینی (رحمةالله‌علیه)، برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، آن بود که تلاش کرد با دعوت مسلمانان به وحدت، جبهه مشترک و محکمی برای مقابله با این خطر بزرگ جهانی تشکیل دهد.

پی‌نوشت ها:

[۱]. روح الله موسوی خمینی، «پیام به مسلمانان ایران و جهان (افشای ابعاد مختلف جنایات رژیم پهلوی)»، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۲/ ۸ ذی الحجه ۱۳۸۲، صحیفه امام خمینی (ره)، ج۱، ص۱۹۶- ۱۹۸.

[۲]. روح الله موسوی خمینی، سخنرانی در جمع اقشار مختلف مردم (گرفتاری ایران و مسلمین)، ۴ بهمن ۱۳۶۰/ ۲۸ ربیع الاول ۱۴۰۲، صحیفه امام خمینی (ره)، ج۱۵، ص۵۱۵- ۵۲۱.

[۳]. همان.

[۴]. روح الله موسوی خمینی، «مصاحبه با نشریه لبنانی «امل» درباره روابط با لبنان‌»، ۱۶ آذر ۱۳۵۷/ ۶ محرّم ۱۳۹۹، صحیفه امام خمینی (ره)، ج۵، ص۱۸۵- ۱۸۹.

نظر شما