شناسهٔ خبر: 67442240 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

السیسی: منطقه دستخوش تغییرات جدی است

رئیس جمهور مصر تاکید کرد: بعد از جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، منطقه دستخوش تغییراتی جدی است.

صاحب‌خبر -

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که کشورش با نهاد‌های مستقر است که در آن امنیت و ثبات در یک محیط آشفته منطقه‌ای حاکم است.

براساس گزارش النشره، در سخنانی به مناسبت سالگرد انقلاب مصر خاطرنشان کرد: منطقه پس از جنگ وحشیانه غزه دستخوش تغییرات جدی است.

او افزود: بر شما پوشیده نیست که منطقه طی دوره اخیر، در فاصله بین جنگ وحشیانه اسرائیل در نوار غزه که وجدان بشریت در آن غایب بود و جامعه جهانی در برابر آن سکوت کرده بود و و چهره خود را از ده‌ها هزار قربانی بی گناه، آواره و رنجدیده، و بین تلاش‌های بدخواهانه برگرداه بود، دستخوش تغییرات خطرناکی است.

السیسی بر موضع مصر در این مورد تاکید کرد . افزود: «مصر در مورد کمک رسانی به برادران فلسطینی با تمام قدرت و اراده‌ای که داشت، کمک و ایستادگی کرد. 

در این همین راستا اتحادیه عرب پس از هشت سال، حزب الله لبنان را از لیست تروریستی خود خارج کرد. تنش ها در امتداد مرز لبنان با اسرائیل در بحبوحه حملات فرامرزی بین حزب الله و نیروهای اسرائیلی افزایش یافته است، زیرا تل آویو در حال ادامه حملات مرگبار خود به نوار غزه است که از ۷ اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۳۷۸۰۰ نفر تلفات غالبا غیرنظامی داشته است. حزب الله توقف حملات خود به اسرائیل را با پایان حمله تل آویو به غزه مرتبط دانسته است.

نظر شما