شناسهٔ خبر: 67441526 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس دیوان عالی کشور: آرای ریخته شده به صندوق‌ها، رأی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه آرای ریخته شده به صندوق‌ها، رأی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: مردم همیشه در صحنه خوش درخشیدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در ابتدای جلسه شورای معاونین دیوان عالی کشور، چهلمین روز شهادت شهدای خدمت ویاد معمار دستگاه قضا شهید مظلوم آیت الله دکتر شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه را گرامی داشته و از خدمات قضات و کارکنان دستگاه عدلیه در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد واظهار داشت: این فرصت خدمت به مردم عزیزمان را غنیمت شمرده و تمام تلاش خود را در این جهت به کار گیریم.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) به روایتی از این امام همام اشاره کرده و اظهار داشت: امام کاظم (ع) درروایتی نسبت به ضرورت آگاهی و معرفت جامعه فرمودند: حرکت انسان به سمت سعادت و یا شقاوت مبتنی بر اعتقاد و معرفت و شناخت اوست.

وَجَدتُ عِلمَ النّاسِ فی اَربَع: اَوَّ لُها أَن تَعرِف رَبَّکَ، وَ الثانیَهُ أَن تَعرِفَ ما صَنَعَ بِکَ، وَ الثالِثَه أَن تَعرِفَ ما أرادَ مِنّکَ، وَ الراِبعَهُ أَن تَعرِفَ ما یُخرِجُکَ مِن دینِکَ.

دانش مردم را در چهار چیز یافتم: اول - پروردگارت را بشناسی، دوم- بدانی با تو و برای تو چه کرده است، سوم بدانی از تو چه خواسته است، چهارم- بدانی چه چیز، تو را از دینت بیرون می‌کند. (کشف الغمّه، ج سوم، ص ۴۵) وامیدواریم خداوند متعال شناخت صحیح به همه ما عنایت بفرماید.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه سخن افزود: همچنین در آستانه روز تاریخی مباهله هستیم که خداوند متعال در قرآن در این خصوص می‌فرماید: فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ

هر گاه بعد از علم و دانش که درباره مسیح به تو رسیده، کسانی با تو به بحث و ستیز برخیزند، به آن‌ها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را فرا می‌خوانیم شما هم، زنان خویش را، ما از نفوس خویش دعوت می‌کنیم، شما هم از نفوس خود، آنگاه مباهله می‌کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار می‌دهیم. (سوره آل عمران – آیه ۶۱) و این روز با برکت حجت حقانیت اهل بیت پیامبر را بر همگان مشخص کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در خصوص شهید جمهور گفتند حقاً و انصافاً شهید رئیسی مطیع محض رهبری معظم انقلاب بود و سال‌های سال که در مجموعه قضائی در کنار یکدیگر بودیم به وضوح می‌دیدم که عمل به فرمایشات رهبری و دغدغه‌های معظم له برای شهید رئیسی در اولویت همه امور بود به ویژه در زمان ریاست جمهوری ایشان رضایت قلبی مقام معظم رهبری را همه دیدند و شنیدند، یادش را گرامی می‌دارم و از خداوند متعالی می‌خواهم که عاقبت همه ما را ختم به شهادت در مسیر خدمت به اسلام و مسلمین قرار دهد. إن‌شاءالله

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه سخنان خود در شورای معاونین گفت: روز پنج شنبه هفتم تیرماه در جمع مردم غیور تبریز بودم و در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت و شهدای هفتم تیر سخنرانی کردم که حضور مردم مومن و انقلابی آن دیار چشمگیر و حقاً مردم سلحشورآذربایجان در تکریم شهدا سنگ تمام گذاشتند و دوام توفیقات این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم. 

وی حضور غرورآفرین مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را نشانه ولایتمداری و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب داشته و اظهار کرد: امیدوارم رئیس جمهور جدید راه شهید جمهور را با قدرت هرچه تمام ادامه دهد.

در این جلسه در خصوص نظارت الکترونیک دیوان عالی بر عملکرد محاکم سراسر کشور بحث و گفت‌وگو شد، در ادامه بحث عبدالحمید مرتضوی معاون نظارت ضمن اعلام آخرین آمار دریافتی از رسیدگی به پرونده‌ها درسامانه تناد، بیان کرد: در اولین همایش نظارتی در سال جاری با حضور رؤسای کل دادگستری استان‌ها نقطه نظرات مدیریتی ابلاغ خواهد شد و از تمامی ظرفیت‌های موجود در جهت رفع اطاله دادرسی، اتقان آرا و عملیاتی کردن محور‌های سند تحول و تعالی مرتبط با این مجموعه عالی قضایی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

شایان ذکر است در انتهای جلسه، رئیس دفتر و معاونین به ارائه گزارش از اقدامات مجموعه تحت مدیریتی خود پرداختند.

 

انتهای پیام/

نظر شما