شناسهٔ خبر: 67441440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصفیه پساب فاضلابی که به دریا می‌ریزد

سامان تصفیه‌خانه بندرعباس بعد از ۲دهه انتظار؛ تامین آب با کیفیت برای صنایع

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از روند توسعه تصفیه خانه فاضلاب مرکز استان هرمزگان بازدید کرد و گفت: این مجموعه پس از تکمیل و بازسازی، قادر است فاضلاب شهری را به آبی با کیفیت بالا برای استفاده صنایع غرب بندرعباس تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هاشمی امینی روز یکشنبه در حاشیه این بازدید که به همراه عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان انجام شد، اظهار کرد: این پروژه که با همکاری بخش صنعت و توسط شرکت توسعه زیرساخت خلیج فارس درحال احداث است، از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده و هم به لحاظ زیست محیطی و هم در رفع مشکل فاضلاب شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، این پروژه به عنوان یک مدل مالی نوآورانه مطرح شده که در آن توسعه و بازسازی تصفیه‌خانه فاضلاب و همچنین بهره‌برداری از آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس آبی باکیفیت برای صنایع غرب تبدیل می‌کند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: این رویکرد در نوع خود بی‌نظیر بوده و انتظار می‌رود که تا سال آینده، فرآیند تکمیلی تصفیه‌خانه به پایان برسد و صنایع با حمایت وزارت نیرو از آب استحصالی بهره‌مند شوند.

وی در پایان از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان بخش صنعت در هرمزگان قدردانی کرد و گفت: این تلاش‌ها منجر به ایجاد یک پروژه بدیع و نوآورانه با ظرفیت و تکنولوژی برتر در کشور شده است.

پساب فاضلاب شهر بندرعباس که بیش از ۲ دهه با مشکل جدی رهاسازی به دریا مواجه بوده و به دغدغه اصلی مردم و مسوولان تبدیل شده، قرار است جهت استفاده در صنایع توسط «شرکت زیرساخت»با تشکیل کنسرسیومی از هفت شرکت بزرگ صنعتی در غرب هرمزگان برای همیشه سامان یابد.

نظر شما